0

2,0 tdi 2007 mod, 170 hk pd motor.bilen stoppet brått uten noe spes forvarsel etter ca 1 km fra start sted, på e18. og nektet og starte igjen,når den

spurt 2014-05-26 12:13:51 +0100

2,0 TDI 2007 mod, 170 hk PD motor.

Bilen stoppet brått uten noe spes forvarsel etter ca 1 km fra start sted, på E18. og nektet og starte igjen, når den får stå en stund, hører man antydning til en tenning eller 2,

Dysene ble byttet sammen med diesel filter osv for 30 000km siden.. (tilbakekalling av vag) Jeg kjøpte bilen bare mnd etter dette, og valgte ny runde med bytting av alle filter og olje, (var litt lite olje på bilen "rett over min" og den måtte inn for programmering av ny nøkkel) etter dette olje skiftet, og filter skiftet, har jeg kjørt 15 000km, så møter havariet meg. Diesel filteret er byttet 2 ganger på 30 000km. (etter service boka, og merkeverkstedets register) men diesel filteret er svartere en oljefilterne jeg noen gang har byttet.

Vag mente at diesel pumpa (høytryks pumpa med vakum enhet) var den som var blitt defekt. Kan det stemme at dette går så fort, og at dieselfilter boksen får et mm tykt lag med sot++ på under 15000 km.

Har du noen gode råd,

(jeg syns nesten det virker som at verkstedet eller begge, har skrytt på seg filter skifte uten og faktisk ha gjort dette, ) Kan disse pumpene havarere så fort at man ikke merker noe før bilen dør?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2014-06-02 10:44:26 +0100

Jeg ente opp med og bytte høytrykks diesel pumpa, som sitter på enden av kamakselen,. når den var byttet ville ikke motoren starte, pga EGR ventilen ikke klarte og stenge, og partikkelfilteret var \"fult\" etter mange forsøk på og starte med olje i stede for diesel til dysene. ++

Jeg satt inn en stålpakning som tettet egr ventilen (nesten helt) og luftet ut av innsugnings manifolden, sånn at det var litt oksygen rik luft der. da startet motoren helt greit, men det var liksom ikke noe effekt i den, det var så vidt det feis litt i eksosen, så vi kjørte opp turtallet for og brenne ut av partikkelfilteret,, og det var bare noen få sekunder, så begynte det og ryke fra eksosen, og turtallet gikk oppover, (jeg slakket av på speeden for og holde jevnt turtall, og etter 1 min eller noe sånt, kom det noen svarte skyer, og motoren hadde omtrent normalt turtalls område igjen.

Jeg har åpnet opp for egr ventilen igjen, men må enten demontere og gjøre det reint eller bytte det, for den er litt treg til og styres virker det som.. det kommer også noen unormale pipelyder fra EGR ventilen og det spjeldet rett under, som kan stå og pipe i 20-30 sec etter motoren er stoppet. og tenningen tatt ut., så det virker som det er litt problemer rundt EGR ventilen.,

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger