Saken gjelder omlevering av bil.vi kjøpte oss ny touran, som ble hentet ut fra forhandler 7.oktober i fjor. marerittet begynte før bilen var 3 mnd. de

spurt 2014-03-31 09:47:14 +0100

Hei!

Saken gjelder omlevering av bil. Vi kjøpte oss ny Touran, som ble hentet ut fra forhandler 7.oktober i fjor. Marerittet begynte før bilen var 3 mnd. Den 6.januar ville ikke bilen starte når jeg hadde vært på reise. Bilen ble hentet med bergningsbil og kjørt til nærmeste Volkswagen-verksted. Den sto der fra mandag til fredag. Da jeg kom for å hente bilen fikk jeg følgende beskjed; Vi har ikke funnet noe feil, og bilen får som normalt nå. Det kommer ikke til å skje igjen! Videre opplyste de om at de hadde fått varsel på at dieselnivå var for lavt, men visste jo at det ikke var tilfellet. Den 25.januar begynte glødelampa og blinke mens jeg var ute og kjørte. Jeg reiste direkte til forhandler og satte fra meg bilen, da det står i instruksjonsboka at bilen skal kontrolleres av et autorisert verksted. Bilen ble da stående til 14.februar, altså nesten tre uker. Vi fikk beskjed om at det var en del i forbindelse med drivstoffet som hadde gått skjevt, og dratt med seg metallspon videre. De hadde da byttet alt av deler i forbindelse med drivstoffet. Nå var bilen i orden! Onsdagen skulle jeg sette på kupevarmen, men fikk kun feilmeldinger. Ny tur til forhandler, og bilen ble stående fra 19.-27.februar. De hadde ikke sjekket godt nok og det viste seg at det var metallspon også i kupevarmeren. Men nå var i hvert fall bilen i orden! 11.mars starter ikke bilen igjen. Den oppfører seg akkurat på samme måte som første stansen vi hadde. Jeg tar kontakt med selgeren og forklarer at begeret er fullt og at vi ønsker bilen omlevert. Får beskjed om at jeg skal høre fra dem, men hele dagen går uten at jeg hører noe fra dem. Jeg tar kontakt igjen og får snakke med servicesjefen som sier at dette må være snakk om omlevering. De kommer og henter min bil dagen etter og jeg spør når jeg kan forvente den nye bilen. Da får jeg beskjed om at de først må sjekke hva som er med min bil osv, men at vi selvsagt skal holde kontakten. Han som henter bilen opplyser om at det visstnok var en pumpe som ikke var byttet første gangen. Det går 6 dager uten at jeg hører noe! Jeg sender da en mail til daglig leder i selskapet, hvor jeg oppsummerer alle problemene vi har hatt og at vi krever omlevering av bil. Jeg får til svar at omlevering av nybil er en økonomisk krevende sak, og at de har tre forsøk på å rette feilen og at de mener at de kun er på forsøk nr 2. De mener at så lenge den ikke ble kjørt til deres verksted og at det ikke ble funnet feil/mangler ved første stans, kan det ikke regnes som et reparasjonsforsøk. Videre pumpene som ble byttet gang nr 4, hadde de i samråd med fabrikk og importør fått anbefalt ikke å bytte. Jeg sender ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett