Jeg kjøpte meg en golf gt(170hk) 2006 med fult av utstyr og skinn privat september 2013 og har vært strålende fornøyd frem til for 2 dager siden. lev

spurt 2014-05-23 21:06:09 +0100

Hei,

Jeg kjøpte meg en Golf GT(170hk) 2006 med fult av utstyr og skinn privat september 2013 og har vært strålende fornøyd frem til for 2 dager siden. Leverte den inn på EU kontroll hos NAF og fikk 0 feil, noe som jeg hadde regnet med. Jeg var på vei til jobb og merket etter 1km kjøring fra NAF at gassen ikke fungerte helt som den skulle. Fikk en følelse av at den gikk i en form for sikkerhetsmodus, og etter ca 150 meter hørte jeg små ulyder(klinkelyder) fra motoren. Jeg begynte å bli smått bekymret, og enda mer bekymret når to varsellamper begynte å lyse(en for avgassystemet og en for defekt dynamo). Før jeg rakk å kjøre inn på en parkeringsplass så hørte jeg skrapelyder fra motor.

Bestilte time hos merkeverksted og når viking kom for å hente bilen så startet vikingsjaføren bilen for å høre på ulydene jeg beskrev. Etter han hadde gitt "litt" gass så kom det masse røyk fra under panseret og hørtes nesten ut som eksosrøret hadde falt av. Det kom så mye røyk at jeg ikke kunne se bilen, og jeg kjente svetten kilte meg i pannen.

Etter 2 dager på verksted så får jeg denne beskjeden: RÅDE HAR SLÅTT HULL I SYLINDERBLOKK. MÅ BYTTE MOTOR Og et pristilbud for komplett bytte: 73000kr

Så mitt spørsmål er om dette er noe jeg burde akseptere når bilen kun har gått 91000? Jeg håper og krysser fingrene på et svar :)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett