0

Jeg lurer veldig på om det jeg er i ferd med å gjøre er så lurt.har nesten kjøpt en 2009 passat tdi higtline, den har vært kjøreskolebil, og har rulle

spurt 2011-08-06 13:24:22 +0200

Hei. Jeg lurer veldig på om det jeg er i ferd med å gjøre er så lurt. Har nesten kjøpt en 2009 passat tdi higtline, den har vært kjøreskolebil, og har rullet 200 000 km. Den har fullt serviceheftet, og ser strøken ut innvendig og utvendig. Den har foresten manuel girkasse. Jeg skal gi 159000 kr for den , ferdig registrert. Vil sette veldig stor pris på å få høre hva du mener om dette.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

5 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-08-12 23:54:53 +0200

Kjøreskolebiler er ofte nøye fulgt opp med servicer og reperasjoner pga strenge krav. Dermed er det ikke sikkert at det er noe problem. Sjekk clutchen nøye før kjøp!

Svigerfar kjøpte i sin tid en Golf 99 mod som var brukt som kjøreskolebil. Clutchen ble byttet rett før den ble solgt og har ikke hatt noen problemer med den etterpå, han har den ennå og har selv kjørt bilen i over 120 000 km.

Hvis clutchen er fin og andre slitedeler er byttet på service trenger det ikke være noe i veien for å kjøpe denne bilen! Skjønt 200 000 km med bykjøring er mye, men som sagt: Ser bilen fin ut er det bare å kjøpe mener jeg...

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-09-09 11:57:21 +0200

Yes, har kjøpt den. Har bare godt å si om den. Mange fine, igjennomtenkte og praktiske detaljer i \"cocpiten\", får håpe motoren varer, Ringte møller med seviceheftet forann meg og service i tankene, fikk opplyst at den \"lå inne med\" longlife interval. Så jeg kunne bare kjøre og slappe av, til en lampe begynner å lyse. Hvordan virker det? Takk for svaret ditt, foresten

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-09-11 23:33:01 +0200

Gratulerer med ny og fin bil!

Vet ikke så mye om longlife. Me vet at det er en olje som skal vare lenger (sjeldnere oljeskift). Tror kanskje det er snakk om 30000 km. Noen mener dette er for lenge mellom hvert oljeskift, men eksperter sier jo at den skal virke.

Flere nye tyske biler har et \"intelligent\" system som skal si ifra når oljen begynner å bli dårlig og det er tid for å skifte. Dette intelligente systemet er bare en slags tellemaskin som teller antall start, antall km, temperatur osv. Jeg er litt skeptisk... Langt mellom servicene er en måte for produsenten å holde vedlikeholdskostnadene nede, men ikke nødvendigvis optimal pleie av motoren (mistenker jeg).

Vil du ikke ha longlife må bilen omprogrammeres på verksted. Vet ikke hvor stor deal dette er, men jeg mistenker at det er dyrere enn du ønsker. Jeg ville gjort som mannen sa: Kjør og kos deg til lampa lyser! Kanskje ta en oljeskift mellom servicene selv hvis du er usikker. Skru av plastdekselet under bilen og du finner tappepluggen. Litt kronglete kanskje, men men...

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-09-12 13:34:27 +0200

hei, takk for svar. er det noen ulemper med å få computeren omprogramert til å få motoren til å yte 145 hk istedenfor 77 kW, jeg mener, er der noen extra slitasje på noe, fortsetter da selvfølgelig å kjøre vanlig. Har barn. skjønner du. Hva vil en slik sak koste meg tror du? Er kjekt med litt ekstra i motbakkene med vogn.
Foresten! På frontruta på passasjersiden er der to harplast/metallogplast 2x3 cm limt fast med tokomponent, virker det som.\' Nytter ikke å få de av med en vanlig vinduskrape.... Har du et \"kjerringråd\". Tipper det er aralditt, sitter som bare. Hvis det er lynlim, hva da? Har knukket blad til to vinduskraper, vært bekymmra for både airbagger og frontruta, brukt litt muskla. E ser ikkje noe av dei fra sjåførsia men ville jo vært litt knasjerre uten de. Nei e syns bilen er litt luxus, og vill stelle å pusse på den. Var vant med en lancer 94- diesel, to liter med 68 hk. En evighetsmaskin- traktor, svikter aldri. Men sikkerheten for barn,passasjerer og fører er en lik null. Liker higthline utgaven bedre og bedre. Først var det nesten litt for mye eletriskdrevend, men når jeg sitter og blar igjennom den feite service-permen til passaten, så er der utrolige muligheter. Eneste jeg savner er soltaket. snakkes???

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-05-29 19:11:52 +0200

Når det gjelder longlife-serviceprogrammet. Longlife er akkurat som ordet sier, olje som holder lenge. Konseptet fungerer sånn at bilen er programmert til å si ifra når den trenger service etter gitte parametere. Den sier ingenting før kjørte 8000km, etter dette sier den ifra når den vil. (teller også antall oppstart, dette spiller også inn.) Når den når \"grensen\" sin, lyser en lampe som indikerer service. Bilen blir vedlikeholdt på verksted og systemet resettes. Mye langkjøring gir lange intervaller, mye småkjøring gir flere. En typisk god intervall er ca 22000km. Dette er også en grei måte å måle tilstanden til bilen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar