0

Har en toyota previa 20 d4d 2004 mod,bilen rykker litt og går i nødmodus har vært på hos toyota og sjekket feilkoden og den sier turbofeil og de anbef

spurt 2010-02-03 23:00:42 +0100

Hei Benny.Har en toyota previa 20 d4d 2004 mod,bilen rykker litt og går i nødmodus har vært på Hos toyota og sjekket feilkoden og den sier turbofeil og de anbefaler bytte av turbo, er litt usikker på om det er noe med turboen da den går som et skudd når jeg skrur av tenningen en stund å starter igjen, da kan jeg kjøre en god stund før feilen kommer tilbake. lurer på om du har noe kjennskap til dette?, fikk anbefalt å sjekke silen i bunnpannen.det er ingen ulyd eller noe fra turboen. vet du om det er noe spesielt problemer med denne type bil? Mvh Frank

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-01-02 12:03:20 +0100

Har de testet en liten slange som tilhører turbotrykket??

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-03-07 14:28:03 +0100

Dette har jeg opplevd selv. begynnte med vislelyd i motoren. jeg gikk ikke og sjekket det da. Kom igjen fra ferie.Mistet motorkraft. dette skyldes at oljesilen har tettet seg, og turboen hadde da røket pga tett oljesil. Som igjen skyldes at det må byttes ventiler i motoren på denne bilen. Dette er en kjent svakhet ved bilen. Toyota verkstedene vet dette. Spør de om ventilene på motoren. Min totale rening på dette kom på 32000 tusen kroner. tror det koster 15 tusen å bytte turboen. Spør Verkstedet HVORFOR OLJESILEN TETTER SEG.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-06-19 10:36:51 +0100

Hei. Jeg har ett lignende problem på min Previa. Bilen går kjempebra, men enkelte ganger kutter den ut og går i nødmodus (kun på tomgang). Den stopper stort sett på samme steder ( Blåkoltunellen, avkjøring på motorveien ved Hvam og opp E6 ved Furuseth. Den stopper en til to ganger i måneden. Da er det bare å kjøre inn til siden, slå tenningen helt av for så å starte motoren igjen. Jeg hørte med Toyota om dette for ett års tid siden. De sa jeg måtte bytte turbo. Det ville koste ca. 40.000. Jeg takket nei. Da får jeg heller tåle noen ekstra stopp. Ellers hadde jeg bilen inne på service denne måneden og fikk byttet noen dyser i motoren. Jeg måtte selv spørre verkstedet om min motor hadde den produksjonsfeilen på dysene alle avisene skrev om for en stund siden. Er litt skuffet over at ikke verkstedet varslet meg om denne motorsvakheten på noen av servicene.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-06-19 12:56:38 +0100

som de andre her sier er det en kjent feil med dyser/ventiler på innsprøytninga på d4d, som over tid gir bl.a. nedsoting av turbo og egr-ventil.

be verkstedet sjekke om det er wastegaten på turboen som sitter fast (vanlig), da vil du nok spare en del på å overhale den fremfor å kjøpe helt ny.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar