0

Jeg er på jakt etter en prosjektbil, og har forelsket meg i en gammel japaner, nemlig toyota celica gt2000.problemet er bare at disse er forholdsvis s

spurt 2009-11-06 14:23:13 +0100

Jeg er på jakt etter en prosjektbil, og har forelsket meg i en gammel japaner, nemlig Toyota Celica GT2000.Problemet er bare at disse er forholdsvis skjeldne, så jeg trenger litt hjelp om hvordan og hvor jeg skal lete for å finne drømmebilen! GT2000 ble levert på to (eller tre) forskjellige karosserier så vidt jeg veit, og den utgaven jeg er på jakt etter ser ut som dette: http://ra64freddy.files.wordpress.com... at jeg er 100% sikker så heter vell disse RA28 og TA28, men som sakt så kan jeg ta feil her.Jeg har selvsagt sjekket både finn.no og autodb.no, også kikket på blocket.se men finner lite (de har et par uten liftback, og et par 1.6l utgaver, men disse er ikke så interesant). Hvor ellers kan jeg lete?Så neste spørsmål, hvor vanskelig er Biltilsynet når det gjelder veteraner? GT2000 ble levert med 2.0liter motor på rundt 120HK og RWD. Å sette i en nyere 2.0l med litt mer krutt skal vell ikke være noe problem (bare å drite i å godkjenne dette). Men, det er jo fryktelig lett å "miste" en UZ-FE (Toyotas V8 motor) nedi der, og dette vil jo uten tvil få BT til å heve øyenbryna om jeg blir stoppet i teknisk? Så hvordan er jussen omkring dette? Om jeg triller den den til tyskland og skaffer meg et slikt fint TÜV-papir så er det vell lite dem kan si på det? Eller trenger jeg slikt i det hele tatt?Jeg har prøvd å søke opp en del av disse gammle Celica’’ene gjennom mekonomen sine sider (disse henter data fra vegvesnets database), og flere av bilene kommer opp der med slagvolum 0, og effekt 0. Dette vil jo i praksis si at jeg kan putte hva søren jeg vil nedi bilen uten at dem har noe dem kan "ta meg" på? Selvfølgelig er ikke det ikke aktuellt å kjøre med orginal bil og v8 motor, bremser understell osv. vil selvfølgelig matche resten, men mine erfaringer tilsier at BT ønsker dokumentasjon som er umulig å oppdrive i 90% av tilfellene.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-05-20 12:59:13 +0100

jupp, biltilsynet er no møkk... lykke til med prosjektet, men ikke slit sund den stakkars celican..

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar