Jeg importerte en splitter ny bil direkte fra en toyota-forhandler i danmark for tre og et halv år siden. den har fungert utmerket, og toyota her i no

spurt 2014-04-04 12:04:20 +0200

Hei Benny

Jeg importerte en splitter ny bil direkte fra en Toyota-forhandler i Danmark for tre og et halv år siden. Den har fungert utmerket, og Toyota her i Norge har allerede fikset enkelte ting på Europa-garantien.

Men under vårpussen nå nettopp oppdaget jeg rust og små bobler spredd rundt på to av dørene, og har nå fått bekreftet fra et seriøst lakkeringsverksted at det er snakk om sinkslipp/blødning, og er en produksjonsfeil - ikke en skade som er kommet utenifra via steinspurt e.l.

Toyota sier "Nei, lakkgarantien er på tre år, dette får du fikse selv". Jeg sitter igjen å tenker at jeg ikke skal sitte med rust og en regning på 10-20.000,- på en bil som såvidt er rundet tre år. Spesielt da det av profesjonelle er bekreftet at dette høyst sannsynlig kommer innenifra.

Kan jeg komme noen vei ovenfor Toyota med dette? Hva er dine råd?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett