0

Hvorfor bråker min nye avensis (2010 mod. 2.0 diesel 126 hk) så mye mer enn min forrige modell 2007 med tilsvarende motor?

spurt 2011-07-06 23:02:16 +0100

Hvorfor bråker min nye Avensis (2010 mod. 2.0 diesel 126 hk) så mye mer enn min forrige modell 2007 med tilsvarende motor? Min 2007 hadde dyser mens den nye nå har injectors. Selv om jeg nå har en tyngre bil, bruker den 0.54l på blandet kjøring mens den forrige som var lettere brukte 0.67. Støyen (raklingen) er verst ved lave hastigheter med minimalt gasspådrag.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-02-07 17:42:04 +0100

Du vet at dyser på engelsk heter injector, ikkesant? Det som forårsaker raklinga er dysene. Er mye høyere drivstofftrykk i dysene på den nye motoren din, noe som gjør at den forbrenner dieselen bedre og bruker mindre, men som du har erfart, det kakler litt mer.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-02-07 19:05:42 +0100

Skal jo rakle mer ved pumpedyse motor enn på en common rail motor. Dette var i allefall tilfelle med min tidligere Mondeo tddi mot en tdci. Det som bråker på pumpedyse motorer er jo dieselpumpene. Skjønner ikke helt at ny motor skal bråke mer :/

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar