0

Jeg har skikket litt pä brukte xl7 er, jeg syns de virker som greie biler til en veldig grei pris, jeg har skikket pä 2001-2004 mod rundt 100000-1500

spurt 2010-10-01 13:52:25 +0100

Hei Benny. jeg har skikket litt pä brukte XL7 er, jeg syns de virker som greie biler til en veldig grei pris, jeg har skikket pä 2001-2004 mod rundt 100000-150000, men har ikke vert sä mye borti disse bilen fra för, sä jeg lurer litt pä hvordan driftsikkerheten pä disse bilene er? og bör jeg velge disel motoren eller bensin motoren? Pä forhänd takk. Erik.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-10-01 14:10:14 +0100

Hei Erik! XL7 er driftssikkre og gode biler, og som du sier - du får mye bil for pengene.

De mest populære er med dieselmotor, og disse koster også litt mer, men jeg ville personlig valgt deen allikevel, da jeg føler at denne motoren passer bilen best. Men det er også en smakssak.

Kanskje du burde prøve begge og se hva du liker best?

Dieselen er en 2-liter på 108 hk. En litt gammeldags konstruksjon, men ok allikevel.

Bensinmotorten er en 2,7-liter V6 på hele 173 hk. Men den er ikke veldig sprek for det - men derimot veldig tørst!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-06-15 09:44:31 +0100

Heisann.

Når det gjelder bensin konstra diesel på XL7, kan jeg si en ting: Diesel versjonen er sykt lat orginal, men legger du i 5000 kr og chipper den til 135 hk, så får du masse mer ut av den, og det merkes. Når det gjelder 2.7 v6 bensin, er den hverken lat, bruker mye drivstoff, eller har problemer med å dra skinnet av pølsa. Derimot er den en kjempe til å klatre med tung last i og etter seg.

Har eid begge typene, og må si at jeg er 10 ganger mer fornøyd med bensin utgaven. For det første så bruker den ikke mer enn 0.8 på mila på langkjøring, for det andre så ligger den jevnt på litern på blandet kjøring, sommer som vinter.

Testa den noe ekstremt under flytting fra Lillehammer til Tromsø i 2006. Da hadde jeg 750 kilo last inne i bilen, og dro henger med kasse på litt over 2 tonn, og jeg brukte da kun 1.1 på mila på langkjøring på vinterføre. Kan si det enkelt, jeg grisa en Audi A6 quatro 2.7 tdi opp saltfjellet på 30 cm nysnø, selv med så mye last i seg, så kan ikke si annet en at dette er en ulv i fåreskinn.

Kan anbefales på det sterkeste, selv om det koster mere å kjøpe bensin enn diesel. Man har mye mer glede og kjørekomfort i en bensinutgaven, samt at det er lik null i utgifter på reprasjoner på bilen. Man fyller stort sett bare drivstoff, spyleveske, skifter olje, dekk og vindusviskere på den

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-06-16 04:27:58 +0100

Hei..

Har også hatt begge typer av denne bilen (bensin og disel) og må nok si meg enig med Benny her.. bensineren er veldig tørst.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-11-30 13:44:52 +0100

hei. beklager å måtte si dette men har dårlig erfaring med xl7 er noe av det dyreste jeg har hatt av bil har hatt utallige verksted regninger å bilen er enda ikke bra. bytting av div vacumklokker/styringer styreenheter mye el.feil og sliter enda dekk til tross for flere 4hjulskontroller med justering å nye dekk for å kontrollere om den var blitt rett. venter bare på at det kjente dyseproblemet skal komme og ny stor verksted sum. dette er en 2.0d motor. kan si med sikkerhet at dette blir min første og siste xl7 hilsen fortvilt annonym

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-10-01 13:52:25 +0100

Sett: 430 ganger

Sist oppdatert: Nov 30 '13