0

Prøvd flere ganger før men ikke fått svar, så prøver igjen.hei benny.lurer på noen ting ang subaru forester.på automatbilene så er det knapper som de

spurt 2013-02-11 17:05:53 +0200

Hei. Prøvd flere ganger før men ikke fått svar, så prøver igjen.

Hei Benny.

Lurer på noen ting ang Subaru Forester.

På automatbilene så er det knapper som det står "power" og "hold at". Hva er disse knappene til?

Og manuell, Så er det egen spak til "høy" og "lav" gir serien, Men når brukes lav og når brukes høy?

Også er det en knapp det står "Bright" på. Hva går denne til?

For har tenkt å kjøpe en Forester etterhvert. Vil skaffe meg litt info. Kan ikke så mye om bil egentlig.

Har lyst til å prøve turboutgaven med automat. Kjører en del i byen og i rush, så da passer det bra med automat. Eller vil du heller anbefale manuell?

Noen andre ting man burde se opp for?

Hvilken motorutgave tror du er best? 125 hk, 150hk eller 170hk (litt mer på de nyere) Eller vil du heller gått for diesel, hvis man hadde hatt råd til det?

Mvh en som liker Subaru. Kristoffer

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2013-06-29 20:24:45 +0200

Heisan. Automatbilene vet jeg ingenting om. Manuell girkasse: Høygir er det du bruker til vanlig. Lavgiret er fint å bruke opp vanskelige bakker på dårlig vinterføre. Det er sjelden du trenger det, for Forestern klatrer omtrent overalt. Men med lavgiret inne, så går det saktere og du har bedre kontroll f.eks ved gjennomslagsføre. Og likedan om du skal ned en bratt vanskelig gårdsvei på glatt is. Sett den i 1. gir lav, og la bare bilen gå på tomgang nedover. Trygt. Og ved rygging med henger, lavgir og du sparer kløtsjen og du rygger sikrere med en lavere fart. Har også flere ganger dratt opp biler som ikke kommer seg opp eller står fast. Da er det også kjekt å ha for å bedre komme i gang. Bright-knappen er sterkt og svakt lys i klokka. God bil med lite feil.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-11-02 16:58:03 +0200

Ang automat: Bryteren for valg av power osv bestemmer hvordan girkassa skal gire. Power betyr at girkassa girer kjappere ned slik at det gjennom høyere turtall gis mere krefter fra motoren. Hold at er valg for glatt føre. Da girer kassa tregere, dvs at motoren operer med lavere turtall ved samme hastighet. Forskjellen i praksis er dog beskjeden.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar