0

Vurderer å kjøpe rexton 2, rx270 xvt, 07-mod som har rullet litt i underkant av 100 til rundt 235.000,-har du noen tanker om bilen generelt?

spurt 2012-10-07 00:23:13 +0100

Hei!

Vurderer å kjøpe Rexton 2, RX270 XVT, 07-mod som har rullet litt i underkant av 100 til rundt 235.000,- Har du noen tanker om bilen generelt? er den å anbefale? kjente feil og mangler? Har sittet på nettet i timevis til sammen å lest rundt om bilen, å inntrykket mitt er at "folk rundt" som ikke har hatt bilen selv er fordomsfulle og motstandere av bilen, mens de som faktisk eier eller har hatt en er veldig fornøyde...?! det er få tester ute å få tak i, og av de få man finner, så virker det nesten som at det er kun 2 stk som har tatt testen, mens resten klipper å limer.. finner 1 positiv test, og en negativ test hvor jeg satt med en "smak" av at bilen var dømt før bildøren var åpnet.. er ikke flink med biler, å har ikke så mange å spørre, så hadde satt enormt stor pris på om jeg kunne få en tilbakemelding fra deg..!! =)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2013-11-18 22:09:39 +0100

foreslår magnet i tanken - de er ekstremt ømtålige for spon fra dieselpumpa, Delphi dyser sprekker bare de hører ordet micro...

Noen sier dieselen vi har i dette fattige landet er av dårlig kvalitet i utgangspunktet, i tillegg skal vi være best i miljøklassen, derfor er ca 10% biodiesel tilsatt og det gjør at smøreevnen på dieselen ligger farlig nær minimum for høytrykkspumpa i Rexton. Litt ujevn kvalitet og litt uflaks, f.eks litt kondens i tillegg, så må du bytte motor - ikke pga av at motoren går ad undas, men det er billigere enn å bytte alle deler i common rail systemet - deler som er \"umulig\" å rense for mettalspon som er så finmalt at det nesten er \"flytende\" og som må byttes i sin helhet for å unngå at det kommer nytt spon frem til dysene.

Dette gjelder for øvrig mange merker, ikke bare Rexton.

En kineser sa engang at en magnet i tanken hindret spon å komme frem til motoren igjen, men det var før krigen....det vet jo ikke bilfabrikantene om i dag...

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-10-27 08:42:24 +0100

Takk for svar! :) endte opp med å kjøpe bilen, å er etter 160 mil på veien ganske fornøyd! En fin bil å se på, behagelig å kjøre å veldig mye bil/utstyr for pengene, i forhold til konkurrentene! Har tidligere kjørt en eldgammel sur patrol som vel har gjort sin tjeneste, ikke akkurat lite traktor det, å kjørekomfort eksisterer ikke i den :p så, å gå over til en forholdsvis ny bil som rexton2(xvt), er rett å slett drømmen..!! :D frister da ikke å kjøpe hverken patrol eller pajero, selv om de er den typen bil jeg var ute etter. Ønsket å kjøpe noe annet enn traktor denne gangen :). Land cruiser sto høyt på ønskelisten, men da jeg ville ha en bil som hadde gått under 100 k, så kom budsjettet mitt til kort. Var dessuten på langt nær like mye utstyr.. Så summa sumario så ble valget egentlig ganske lett, å nygliset står som sagt nå parkert i garasjen her :) så lengt elsker jeg bilen! :)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-10-11 16:29:07 +0100

Hei, jeg heter ikke Benny og jeg jobber ikke i Broom, men jeg kan kanskje hjelpe deg i vurderingen av bilen.

Jeg har kjørt Rexton 270 xdi 07\' mod. fra 75 000km - 111 000 km nå i løpet av 2 år. Akkurat nå går jeg med tanker om nyere bil pga. av at jeg ønsker meg enda mer \"hardcore\" 4x4, og fordi vi ønsker en bil med 5 års garanti. I den forbindelse har jeg langturtestet nye Landcruiser, og jeg har testet Discovery 4 og siste modell av Pajero på korte turer hos forhandler. Dette var en vekker for meg. Alle de nevnte bilene har bedre 4x4 i form av muligheter til å sperre differensialen og/eller bakakselen. Det siste tilbyr kun Pajero som standard. Min vurdering av bilene forøvrig er at Rexton hevder seg svært bra. Pajero er så til de grader traktor at vi hadde mest lyst til å hoppe over prøveturen når vi hørte motoren på tomgang. Nye Landcruiser er uten tvil en flott og dyr!!! bil, men jeg ble overrasket over hvor kultivert og samstemt motor og automatkasse er på Rexton i sammenligning med Landcruiser. Av alle nevnte mener jeg Discovery 4 var overlegent komfortabel. Faktisk en klasse over. Så spørs det hvordan det er med kvaliteten da?

Rexton 2 eller XVT (sistnevnte har jeg forøvrig ikke kjørt) er ikke akkurat nye biler lenger, sammenlignet med nevnte konkurrenter, men de hevder seg etter min oppfatning likevel bra. Kvalitetsmessig er min erfaring at bilene er solide, men det er relativt korte serviceintervaller (15 000 km).

Prisdifferansene mellom Rexton og konkurrentene er etter min mening så stor at man burde kunne forvente mer av konkurrentene enn det de tilbyr. Jeg vurderer derfor å beholde Rexton, og heller ettermontere diff-sperre for de få anledningene jeg har behovet. Dette er imidlertid ingen problemstilling for XVT som har konstant 4x4.

Tidligere er det snakket om problemer med deletilgang. Dette har jeg ikke opplevd.

Lykke til med valget!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar