0

Hvorfor er aldri rexton med i undersøkelser av div. slag?

spurt 2011-11-16 07:55:06 +0200

Hei Benny!

Hvorfor er aldri Rexton med i undersøkelser av div. slag? Forstår at det har noe med antall solgte biler å gjøre også, men når man f.eks undersøker hvem som er den beste SUVen i forskjellige prisklasser osv, så er det merkelig at den aldri er med synes jeg. Spesielt i varebilklassen der den gjør seg bedre som de fleste andre pga avgiftene i dette fattige landet.

Jeg har selv en 2006 mod 270xdi, hatt den siden 2008 og kjørt 75000km med den uten annet enn problem med en ledning til den ene parkpæra. Er så fornøyd med denne at jeg vurderer å kjøpe en nyere en snart.

"Alle" jeg snakker med sier de synes Rexton er spreke å se på og lurer på hvordan de er, jeg svarer som regel: "en av to varebiler med 4x4 som jeg fikk plass bak rattet i, mest bil for pengene ifht Toyota,Mitshubishi,Patrol etc, , starter og går uansett, aldri vært noe feil med dupeditter av forskjellige slag, har alt av teknisk utstyr du trenger, Mercedes kvalitet i hele drivlinja, utrolig god å kjøre, raskt varm om vinteren.....osv"

Når de spør hvorfor jeg kjøpte den, så er svaret enkelt: "her fikk jeg plass til å sitte til tross for molboveggen, og for den summen jeg gav for denne, måtte jeg kjøpt en 6 år eldre Pajero for å kommet ned på samme pris - og da med følelsen av å sitte i en traktor!"

Hva er logikken i at en bil ikke skal kunne være med i en undersøkelse om kundetilfredshet bare pga at det er for få solgte? Er det ikke kundetilfredsheten som skal måles? Hva hadde skjedd om de som har kjøpt de mest populære merkene hadde fått vite noe om Rexton før de handlet?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-01-02 15:44:44 +0200

pga. ssangyoung er DÅRLIG!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-01-24 09:45:59 +0200

Henger meg på denne. Dvs. jeg overser glatt post 2...

Etter å ha lest det som stort sett er tilgjengelig av tester på nett slår det meg at det må være en forsvinnende liten andel motorjournalister som i realiteten har hatt noen befatning med denne bilen i det hele tatt, før de ukritisk har begynt å klippe og lime teksten fra en av de få forutinntatte journalistene som forhåpentligvis har sittet i en. De få testene som ser ut til å være genuine spriker til gjengjeld i alle retninger. Dessuten er det stort sett snakk om tester av Rexton I. Det har jo skjedd forbedringer i forbindelse med lanseringen av Rexton II i 2006, og tillegg kommer toppversjonen XVT. Hvordan står den seg i dag?

Jeg kjører selv Rexton II, og har gjort det over ett år nå. Jeg interesserer meg selvfølgelig også for andre biler i segmentet, som f.eks. Discovery eller Landcruiser. Men du har sannsynligvis sett midtkonsollen på en Discovery 3? (Traktor) I Gudbrandsdalen er nærmeste merkeverksted for Land Rover i Oslo. Dette til sammen med pris utelukker en ellers sikkert flott bil. Landcruiser har vel hatt sine problemer med motor, og foruten et noe sært uttrykk ligger den uforholdsmessig høyt i pris etter min mening. Skal man ha tak i en bil som yter designet rettferdighet, og ellers med et utstyrsnivå som nærmer seg Rexton blir det grisedyrt.

Forsvarer disse bilene likevel prisdifferansen i direkte sammenligning?

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar