0

Har en octavia 4x4 (2010 mod)som jeg har kjøpt senkefjerer til 55mm (tuv-ok) og godkjent til bilen min. dette er en bil som blir hevet 26 mm når den

spurt 2012-01-25 21:17:38 +0100

Hei Benny, Har en Octavia 4x4 (2010 mod)som jeg har kjøpt senkefjerer til 55mm (TUV-OK) og godkjent til bilen min. Dette er en bil som blir hevet 26 mm når den kommer til Norge. Jeg forstår at Biltilsynet er blitt meget nøye og ute etter de som senker biler. Spørsmål 1: Med di justeringer som er på kamber osv vet du om dette lar seg gjøre? Det vil koste meg 7000 kroner med bytting av fjerer 4 hjulskontroll. Om dette ikke lar seg gjøre vil det koste med det dobbelte. Spørsmål 2: Vet du om noen som har fått godkjent dette ? Normalt når en skal senke bil med kun fjerer sier di max 30 mm. Min bil er først hevet 26 mm for så å senkes 55 mm. Det blir 29 mm senket ut fra normalt.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-04-17 18:57:56 +0100

er ikke riktig sikker på hva du spør om , men det som er viktig er at resultatet blir lovlig , og som nevn, at dette står i vognkortet ! Det blir nevnt noe om kambervinkler , men det er det ikke lovlig å gjøre noe med, da dette har en standard på hver enkelt bil ! Dette kan sjekkes på merkeverksted ! Håper du har fått svar på det du lurte på ! Lykke til !

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-04-18 10:43:15 +0100

Forhør deg med BT først, ta med papirene på settet og hva du ønsker å gjøre. Da kan du få en forhåndsgodkjenning, og bare viser bilen for etterkontroll. Men er du sikker på at du vil deg selv noe så vondt?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-12-30 02:52:45 +0100

Hei, har en 07 4x4 som jeg har senket ca 75mm med coilovers fra Cobra. Godkjent i vognkort, eneste problem er at jeg ikke får justert cambervinkel foran nok, slik at bilen gnager dekk på innsida. Med mer moderat senk skal det ikke være noe problem. Med dette understellet og 235/35-19 hjul ble den langt morsommere å kjøre på fin veg, desto mer slitsomt på hullete asfalt da en må \"lese\" vegen og svinge unna humper, hull og krater som etterhvert har blitt norsk standard.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar