0

Jeg er en gammel trofast saab fan som nå går å vurderer å skaffe meg det ihvertfall jeg selv ser for meg må bli en klassiker. tenker da på enten 96 e

spurt 2012-02-16 20:29:53 +0200

Hei Benny! Jeg er en gammel trofast Saab fan som nå går å vurderer å skaffe meg det ihvertfall jeg selv ser for meg må bli en klassiker. Tenker da på enten 96 eller 97 mod 9000 Aero med 225 hk og manuell girkasse. Jeg vet jo at denne bilen er omtalt som en bil som har mellomakslerasjon som er bedre enn Ferrari Testarossa og Porche 911 turbo ifølge Clarkson i Top gear. Har du kjørt en slik? Vet at 9000 av siste årsmodeller er noenlunde gjennomprøvde biler, men hvordan ser du for deg deletilgangen på en slik er nå når fabrikken er borte? Vil prisene på en velholdt slik holde seg tipper du, eller er det sånn at når f.eks clutchen går står man uten mulighet for å få bilen igang igjen ved hjelp av nye originaldeler?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-02-17 12:06:49 +0200

Hallo! Dette synes jeg høres ut som en strålende ide!!!!

Bare sjekk nøye FØR du kjøper: Girkasse, clutch (som du nevner) og øvrig drivverk, samt kanskje sjekke om turboen har vært byttet - hvis ikke kommer nok dette før eller siden også.

Finn en fin og komplett original bil og pass pass godt på den - så er det ikke mye deler du kommer til å trenge...

Tror nok av "vanlige slitedeler" blir kurante i mange år. Kanskje litt verre med "sære og spesielle" deler.

Derfor er det ekstra viktig å lete opp et pent / godt eks.

Lykke til med god plan!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar