0

Har skjønt at du er litt over gjennomsnittet porsche-entusiast og derfor håper jeg du kan svare meg på et spørsmål selv om det kanskje ikke er akkura

spurt 2012-01-06 13:09:37 +0100

Hallo har skjønt at du er litt over gjennomsnittet Porsche-entusiast og derfor håper jeg du kan svare meg på et spørsmål selv om det kanskje ikke er akkurat om det du ser på som ekte Porsche. Jeg har fulgt med på prisutviklingen til Cayenne en tid nå med tanke på mulig kjøp. I så fall bytter vi inn en nyere stasjonsvogn og en eldre Toyota som nå er bilene våre og bytter til denne. Ser at de nå ligger på rundt 400 000 kroner i bruktmarkedet, fra privatpersoner og med litt km på telleren. Er det et kjøp du vil anbefale eller fraråde, vil det lønne seg i lengden å kjøpe en litt dyrere modell? Vi kan strekke oss opp mot 500.000 kroner men da er jeg avhengig av at bilen er strøken slik at det ikke kommer noen utgifter ekstra med en gang.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-01-06 13:12:20 +0100

Hei

Porsche Cayenne er helt klart tøffe biler som nå begynner å bli så pass billige at de er tilgjengelige for menigmann også.

Det er imidlertid en del ting man bør tenke over før man kliner til og oppfyller bildrømmen.

De første par årgangene var plaget med en del små-rusk rent kvalitetsmessig, så disse kan det være lurt å styre unna. Mange biler kar kommet inn som bruktimport fra USA, disse oppleves som mindre kurante enn ditto biler med Europeiske spesifikasjoner, og skal derfor ligge noe under disse i pris. I dette segmentet så er også kombinasjonen farget, utstyr og motor viktig – kanskje særlig med tanke på gjensalg. Skal du ha hengerfeste så kan dette bli svinedyrt om bilen ikke er forberedt for dette (Ca 50 000 kr….)

Og som vanlig: God servicehistorikk og gjerne en fersk EU-kontroll og en tilstandsrapport fra NAF eller en forhandler er å anbefale. En bruktbil-garanti er også betryggende.

Bilene er generelt gode og kommer ofte godt ut i forskjellige kvalitetstester, men de er dyre og forsikre, de bruker mye bensin og når noe går i stykker så er de dyre å reparere. Vi snakker altså om et bilhold som vil koste deg godt over gjennomsnittet. Derfor bør man ha økonomi til å bære dette bilholdet selv om det kommer på uforutsette utgifter – det er altså lurt å ha en liten buffer i bakhånd.

Hvis jeg skal anbefale deg en bil så måtte det blitt en 2005 modell med V6-motoren på 250 hk. Du må / bør nok legge minst 450 000 kroner i potten for et pent eksemplar med ca 130 000 km på tellerverket.

Ønsker deg lykke til med drømmebilen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger