0

Har en peugeot 607 2.2 hdi automat 2001 som nå er påkostet ca 50.000 på bos i løpet av ett år uten å ha funnet feilen.dette er jo helt utrolig. proble

spurt 2013-06-21 20:08:11 +0200

Hei Benny..Har en peugeot 607 2.2 hdi automat 2001 som nå er påkostet ca 50.000 på BOS i løpet av ett år uten å ha funnet feilen.Dette er jo helt utrolig. Problemet er at bilen går i nødprogram og motorlampe lyser.Feilkoden engine antipollution system defective slår inn og bilen vil da ikke dra.Kan stoppe bilen og slå av tenning for så å starte på nytt.da kan bilen dra normalt igjen.Dette kommer og går hele tiden.Feilkoden BOS får opp hver gang på diagnose er "for høyt ladetrykk".Har en hel haug med kvitteringer på alt BOS har byttet.Mange forskjellige følere,sensorer,vakumklokker,slanger,intercooler,turbo,ventilklokker,egr-ventil. ..Er nå oppgitt og håper på at du kanskje har noen ide på hva det kan være.Glemte å nevne på toppen her at feilen kan manipuleres fram hver gang jeg vil med å kjøre i motbakke med litt press/drag på motoren.Går i nødprogram med en gang den da får turbotrykk..

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2013-08-24 21:54:15 +0200

Mitt tips er enten en MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor som \"tror\" at trykket blir for høyt mens det egentlig er innenfor normalen, eller et problem relatert til wastegate/ wgaktuator. At trykket ikke slippes opp når det når maks. Ny MAP sensor koster ca. 850 kr. hos BOS, og er ei slangeklemme og to stjerneskruer for å løsne den. :-) Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar