0

Hva skal man gjøre med et bilverksted som ikke hører etter hva kunden har å si om sin egen bil. jeg kjenner min bil veldig godt. jeg er yrkes sjåfør.

spurt 2009-11-24 20:57:38 +0100

Hva skal man gjøre med et bilverksted som IKKE hører etter hva kunden har å si om sin egen bil. Jeg kjenner min bil veldig godt. Jeg er yrkes sjåfør. Jeg er veldig på passelig med bilen min. Jeg har en peugeot 207sw 1,6 HDI 90 hk. Meget for nøyd med bilen så langt. den har kun gåt 32000km. den esp eller epg jeg er lit usikker hva det heter men den gir feil signaler til insprøytningen. Det er akurat som sjåken går på får å si det på den måten. nor malt forbruk er 0,38 men nå den slår til så bruker den 0,83 etter kjørekompjuteren. Verkstedet har hat den inne til repp 3 ganger nå. de kobler til en lapp topp å leser av feildataer. men det er alt også. de sier at de ikke finner noen feil. detter problemet kommer å går å det vare i flere mil nå er det ikke snak om en eller 2 mil men opptil 8 mil.hva kan jeg gjøre

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2009-11-24 21:08:50 +0100

Hei Gjert Olav. Du er nok ikke den eneste som opplever dette. Det er ganske vanlig at PC\n plukkes fram og at mekanikeren selv "glemmer" å tenke - uten at det er noen unnskyldning.

Du må jo bare ta turen ned til de igjen. Det som kan være frusterende både for deg og mekanikeren er at "taxameteret" går - og at det kan ta litt (mye) tid å finne ut av dette,,,,

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-12-28 21:41:30 +0100

Hei du Benny. jeg har mye info til deg om min bil. Peugeot 207sw, 1,6HDI, 2008. jeg hadde bilen på sørvis april 2010. da sa de at bremsene var slit å de måtte byttes. det nekter jeg å tro på sa jeg til verkstedet. bilen er jo bare 1,5 år å kun gått 42000km. dette nekter jeg å tro på. verksmesteren kom med bremmse klossene bak å det var 1 milimeter igjen før det gik på hjernet. så Jeg måtte byttet bremser på min bil på 42000km. dette synes jeg var alt for tidlig. Jeg klaget på dette å sa at dette måte gå på GARANTEN. men verkstedet nektet. PGA DET ER SLITE DELER. jeg ga meg ikke med denne saken. sent det til FORBRUKERRÅDET å fikk delvis medhold fra dem. Jeg fikk tilbake alle pengen fra Verkstedet. men ble bet om å finne meg et nyt verksted pga jeg stiller for mange kritiske spørsmål til dem. Jeg har tatt denne saken enda lenger. Nå tenker du som så Benny at verkstedet har nok rett at jeg er bry som. Jeg har hvert hos NAF Teststasjon i Sandvika. Der har dem funnet ut at det ikke er bremse skjold på hjulene bak. hvis det hadde hvert på så hadde jeg ikke hat dette problemet. I Sverige har de en sak om den Peugeot som var solgt ny fra forhandler. det viser seg at den bilen var ment tå markede i Litauen. Innportøren prøvde å ta en snarvei for å få denne bilen på markede. han som kjøpte bilen tok kontakt med Fabrikken å fikk beskjed om at den bilen ikke skule hvert solgt i Sverige. fabrikken tok afere å han fikk en NY BIL til bake med de Skandinaviske spesifikasjoner. Nå driver jeg å undersøker med fabrikken om Bertil,O Sten har gjort en snarvei for å få denne type bil til Norge lit fortere. På FINN:NO har jeg sett at det er biler som har kjørt ca 30000km å opp til 50000km som har måtte bytte bremseklosser å skiver på hele bilen. Jeg mener fortsatt at denne bilen ikke burde hvert solgt i NORGE. Verkstedet sa til meg da jeg kjøpte bilen at sørvisen var 20000km eller 1 gang i året. Fra 1/7-2009 satte de ned sørvis inntervalet til 15000km de sa at dette også gjelder min bil. jeg har godt å lurt på dette. jeg har spurt 4 forskjellige Bertil O Sten forhandlere i Østlands området. de sier det at det kun gjelder NY biler fra den aktuelle datoen. det gjelder ikke min bil. Verkstedet utfyller heller ikke sørvis hefte godt nok på bilen. kun hovedsørvisen. jeg tar et mellomsørvis også. Olje og filter på hver 10000km. den sørvisen blir ikke skrevet in i sørvise hefte. Hva kan jeg gjøre med dette problemet jeg har

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-12-29 22:51:56 +0100

heter vel ikke å bytte bremser når man bytter bare klossene,viss man må bytte skiver og klosser kan man kalle det for bytte bremser,at bare klosser blir byttet etter40-50000 trenger ikke være unormalt,mye bykjøring blir det større slitasje på bremser skiver bør nok holde mye mye lengre

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar