0

Kjøpte en partner ny i 2008. den har gått 111 000 km. fikk plutselig ulyd i motoren og satte bilen inn på peugeot verkstedet. fikk beskjed om at motor

spurt 2012-05-08 20:00:36 +0100

Hei! Kjøpte en partner ny i 2008. Den har gått 111 000 km. Fikk plutselig ulyd i motoren og satte bilen inn på peugeot verkstedet. Fikk beskjed om at motoren må skiftes. Det hadde løsnet slagg ifra dysene som hadde gått inn via turboen og ødelagt motoren. Ny motor (delepriser) kommer på ca 62 000 kr pluss arbeidetmed å skifte motoren på ca 22 000 kr. Peugeot betaler motoren (delene) men forhandleren forlanger arbeidspengene for motorbytte. Kan det være riktig? Alle serviceintervaller er fulgt og bilen har kun gått i privat kjøring, ikke næring. Vet at det er flere biler hos peugeot som har vært borti dette problemet, dagen etter så kom det inn en 308 som motoren hadde røket på og det er det samme, slagg som samler seg rundt dysene som løsner.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-08-26 11:10:59 +0100

Hei, Trist at motoren din har gått istykker! Vet om flere tilfeller hvor dyser lekker på disse motorene(DV6)-men første gangen jeg har hørdt at motoren går istykker. Siden du sier at alle servicer er fulgt så vil et merke verksted oppdage dette vil jeg tro-det er jo et kjent problem ihvertfall hos PSA merkene. Når det gjelder om forhandler kan ta betaling så vil jeg ha hørdt med forbrukerrådet-tør ikke å si hva som er rett der.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar