Jeg har en 1988 opel ascona 1.6s exclusive jeg har planer om å selge. bilen har kun gått 117600 km. men jeg har nettopp fått et problem med den. motor
Hei. Jeg har en 1988 Opel Ascona 1.6S Exclusive jeg har planer om å selge. Bilen har kun gått 117600 km. Men jeg har nettopp fått et problem med den. Motoren går kun på 3 sylindrer på tomgang, men hvis jeg gir litt gass så går den på alle 4 igjen. Har utført kompresjonstest på den og den var helt fin, har sjekket pluggene og pluggledningene - det kommer gnist. Bilen har gått litt uryddig på tomgang, og av og til vært litt nyggete under kjøring ved jevnt turtall i andre og tredje gir, etter det jeg kan huske. Den har ikke vært noe særlig nyggete i det siste, bare en og annen gang. Den er mer/oftere nyggete om vinteren.
Har du noen ide om hva problemet kan være ? (Det er bare å list opp mulige ting til årsak.)
Jeg har leitet etter svar på problemet på nett i flere dager nå og laget meg en liste over ting som kan forårsake problemet etter folks råd til andre med lignende problemer, så jeg vil helst ha så mange tips som mulig om hva årsaken til problemet kan være.
Det andre jeg lurer på er hva du tror jeg kan få for bilen etter at problemet med motor er fikset.? Det er litt rust her og der, jeg tok rusten for 4 år siden, men nå er den begynt å komme tilbake, så jeg må få tatt det igjen, før salg. Bilen er stort sett orginal bortsett fra fargen og felgene. Jeg var innom Blomdals Opelhugg i Bergen tidligere, etter nye pyntelister. I den forbindelsen spurte jeg de om hva jeg kan forvente å få for den i den standen den var i, da de også driver å pusser opp biler og selger de. De så over bilen og sa at jeg kunne forvente å få minst/minimum 20-25 tusen for den. (i den standen den var i)
Virker prisen riktig, da det er en Jubileumsmodell, og at den har lav km. stand? Eller er den litt høy, eller litt lav? Hva sånn ca. ville du prissatt den til?
Dette er en ting jeg nemlig sliter med - prissettingen.
Håper du har tid til å svare.