0

Jeg har en 1988 opel ascona 1.6s exclusive jeg har planer om å selge. bilen har kun gått 117600 km. men jeg har nettopp fått et problem med den. motor

spurt 2013-06-03 09:36:45 +0100

Hei. Jeg har en 1988 Opel Ascona 1.6S Exclusive jeg har planer om å selge. Bilen har kun gått 117600 km. Men jeg har nettopp fått et problem med den. Motoren går kun på 3 sylindrer på tomgang, men hvis jeg gir litt gass så går den på alle 4 igjen. Har utført kompresjonstest på den og den var helt fin, har sjekket pluggene og pluggledningene - det kommer gnist. Bilen har gått litt uryddig på tomgang, og av og til vært litt nyggete under kjøring ved jevnt turtall i andre og tredje gir, etter det jeg kan huske. Den har ikke vært noe særlig nyggete i det siste, bare en og annen gang. Den er mer/oftere nyggete om vinteren.

Har du noen ide om hva problemet kan være ? (Det er bare å list opp mulige ting til årsak.)

Jeg har leitet etter svar på problemet på nett i flere dager nå og laget meg en liste over ting som kan forårsake problemet etter folks råd til andre med lignende problemer, så jeg vil helst ha så mange tips som mulig om hva årsaken til problemet kan være.


Det andre jeg lurer på er hva du tror jeg kan få for bilen etter at problemet med motor er fikset.? Det er litt rust her og der, jeg tok rusten for 4 år siden, men nå er den begynt å komme tilbake, så jeg må få tatt det igjen, før salg. Bilen er stort sett orginal bortsett fra fargen og felgene. Jeg var innom Blomdals Opelhugg i Bergen tidligere, etter nye pyntelister. I den forbindelsen spurte jeg de om hva jeg kan forvente å få for den i den standen den var i, da de også driver å pusser opp biler og selger de. De så over bilen og sa at jeg kunne forvente å få minst/minimum 20-25 tusen for den. (i den standen den var i)

Virker prisen riktig, da det er en Jubileumsmodell, og at den har lav km. stand? Eller er den litt høy, eller litt lav? Hva sånn ca. ville du prissatt den til?

Dette er en ting jeg nemlig sliter med - prissettingen.

Håper du har tid til å svare.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2013-06-03 12:28:00 +0100

Det første jeg ville sjekket her er Fordelerlokk / rotor, pluggkabler og tennplugger. Det kan også være falskluft / vacumlekkasje. Neppe noen stor eller alvorlig feil, men det kan være plundrete å finne ut av...

Når det gjelder pris er dette veldig vanskelig å si noe om uten å ha sett bilen, men jeg tror den skal være fin om du skal få over 20 000,- for den. Det med rust hørtes litt foruroligende ut.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger