0

Jeg har en kompis her i sigdal som har en opel vectra diesel manuell med 150 eller 160 hk, litt usikker der... tror det er en 2008 modell. de fikk pr

spurt 2011-10-31 11:31:23 +0100

Heisann! Jeg har en kompis her i Sigdal som har en Opel Vectra diesel manuell med 150 eller 160 hk, litt usikker der... tror det er en 2008 modell. De fikk problem med at et filter tettet seg og måtte byttes, dette kostet ca 18000 kr, det hadde skjedd på grunn av kjøring med for lavt turtall, litt under 2 tusen omdreininger. De fikk da beskjed om å kjøre med over 2 tusen omdreininger og da med et lavere gir! Da skulle bilen med høyre turtall bruke vesentlig mindre drivstoff og ikke sote ned. Verksmesteren hadde sagt at han ikke viste noe om dette da bilene kom til norge... Er det da riktig at man skal kjøre på 3. og 4. gir for å ungå soting med disse bilene? Vi har selv en Golf 2011 diesel aut med dsg og den velger jo stort sett 7. gir etter landeveien. Takker for kjapt svar! Mvh Geir Arne Brendemo

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-10-31 13:22:49 +0100

Tipper du finner svaret du lurer på i linken under:

http://www.tv2.no/underholdning/broom...

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-10-31 15:20:53 +0100

Be kompisen din lese håndboken til bilen - der står det beskrevet hvordan parikkelfilteret fungererer og hva som må til for å rense det.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2011-10-31 11:31:23 +0100

Sett: 69 ganger

Sist oppdatert: Oct 31 '11