0

Lurer på hvordan gelendewagen sine diffsperrer fungerer, og om det er standard på alle som ble/blir produsert.jeg forstår midtsperra, som man kobler i

spurt 2012-02-08 23:18:37 +0200

Hei Benny

Lurer på hvordan Gelendewagen sine diffsperrer fungerer, og om det er standard på alle som ble/blir produsert. Jeg forstår midtsperra, som man kobler inn med en spak. Det gjøres mekanisk rett ned i kassa. Jeg forstår ikke fram og baksperra, som jeg har sett nesten alle gelendewagen har. De kan ikke være luftstyrt à la arctic trucks da de ikke har kompressor som jeg vet om. Og mekanisk innkobling er ikke mulig heller. Er de vacuumstyrt eller oljetrykkstyrt fra motoren eller noe?

Gasnke interresert å vite hvordan det drivverket er bygd opp. Gelendewagen er vel den beste offroaderen gjennom tidene, siden den har 100% låsing på alle hjul. En landcuiser/Patrol/discovery mangler diffsperre på framakselen, så de er ikke i nærheten av å ha de samme egenskapene etter min mening.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-09-07 03:27:59 +0200

Bilene er håndlaget på Magna steyr i østerike. og det finnes ca 200 000 av de totalt (4 nyregistrerte i norge i 2011) Det er 3 typer Gelandewagen: W460-W461-W463. 460 og 461 er de gamle og nye arbeidshestene med redusert komfort og uten unødvendig dilldall som jeg vet jeg lite om. men på 463 serien (1989-20??) er helt andre biler med støydempet kupe,moderne interiør,4matic. spaken er til høy og lavgir men sperrene er styrt av strøm og vakuum og drevet med hydralikk(bremsevæske i en egen krets). ellers er driverket veldig solid og overdimensjonert. Mener å ha hørt at fordelerkassen skal tåle 1200nm,og at det er samme akslinger fordelerkasse på en G300 TD som det er på en G55 amg, bare bremsene,motor og gir som er forskjellige. Arrester meg om jeg tar feil der :P de moderne Gklassene er ihvertfall meget komfortable å kjøre... kan ikke sammenligne den med noe.. helt spesielt :) http://webcache.googleusercontent.com...tractionand_braking/327%2520HO%252008%2520W463%2520Diff%2520Locks%2520%28ACB-IC-TF%29%252003-01-04.pdf+mercedes+w463+differential&cd=1&hl=no&ct=clnk&client=ubuntu

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar