Jeg er en tidligere eier av en mercedes-benz e-320 cdi 4matic, jeg eide bilen fra november 2006, og frem til desember 2011, bilen var benyttet som tax

spurt 2014-02-24 00:14:27 +0100

Hei Benny

Jeg er en tidligere eier av en Mercedes-Benz E-320 CDI 4MATIC, jeg eide bilen fra november 2006, og frem til desember 2011, bilen var benyttet som Taxi fra den var ny, og frem til den var satt inn for salg i oktober 2011.

Girkassen vibrerte ved hastigheter mellom 40 og 45 km/t, dette ble oppdaget da bilen hadde gått 29 km, bilen var på verksted i 42 dager for girkassevibrasjonene, frem til Mercedes endelig skiftet kassen i desember 2008.

Da girkassen endelig ble skiftet, ristet bilen så ille at man kunne sette en Milk Shake på dashbordet, og den var ferdig ristet på 10 sekunder.

Bilen hadde da gått 264000km, 7 måneder etterpå gikk turboen (lageret var eggete, og klunket når man ristet turboen), ifølge Mercedes-Benz hadde dette ingenting med vibrasjonene i girkassen å gjøre.

Motoren ble funnet defekt etter 440000km, sylindrene var eggete, og slitt så mye at den ikke lot seg reparere, ifølge Mercedes-Benz hadde heller ikke dette med vibrasjonene i girkassen å gjøre.

Det hører med til historien, at jeg som drosjeeier kjørte bilen selv i hele 79,8 % av tiden.

Av bilens originale drivlinje, sto bare girspaken igjen, resten var skiftet.

Bilen sto hele 449 dager på verksted, den ble reparert for kr 1.159.422,- på 4 år og 10 måneder, den sto på verksted i 25,2 % av tiden, eller i gjennomsnitt hver 4rde dag, og da er ikke normale servicer tatt med.

Dette er IKKE en mandagsbil i følge Mercedes-Benz, det er helt NORMALT at en Taxi står 449 dager på verksted, og blir reparert for kr 1.159.422,-, det heller også NORMALT å skifte motor på rundt 300000km i en taxi.

Hvor sannsynlig er det at Turboens, og motorens endelikt er resultatet av vibrasjonene i girkassen, en såkalt følgeskade?

For i følge Mercedes-Benz er det ingen sammenheng mellom girkasse og turbo...

Er verkstedopphold på 449 dager eller c1 15 måneder NORMALE i drosjedrift???

Jeg må innrømme at det høres utrolig ut... For jeg kjører min gamle Ford Mondeo Titanium X 2005 mod, 2,2 TDCi som taxi enda, den har gått 659000km, samme motor og girkasse, og hold deg fast, SAMME TURBO!

Mvh Eks Mercedes eier... :-(

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett