0

Høy km-stand/taxi kjørt e klasse,vil man avdekke de viktigste feilene hvis man tar den på naf kjøpstest eller ?

spurt 2010-10-12 12:04:28 +0100

Høy km-stand/taxi kjørt E klasse,vil man avdekke de viktigste feilene hvis man tar den på NAF kjøpstest eller ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-10-13 13:39:47 +0100

Hei du. Jeg har selv benyttet meg at dette "trikset" før - og kjøpte biler som tidligere har gått som taxi. Det hadde jeg bare gode erfaringer med. Fikk veldig mye bil for penga, og var så heldig at jeg unngikk store påkostninger.

Ja, du kan absolutt stole på en NAF-test her. De er grundige og NAF-testerne er generelt flinke til å vite hva de skal se etter. Det er smart i tilfeller som dette, med gjerne høy km-stand og litt spesiell bruk.

Men det er lurt å kjøpe "riktig" bil. Taxier lever veldig forskjellige liv. Noen kjøres av ørten forskjellige sjåfører, går døgnet rundt og har vært bulket diverse ganger. Andre igjen har stort sett bare eieren bak rattet - det kan ha mye å si for hvordan den oppfører seg ett flere hundre tusen kilometer.

Ideelt sett ville jeg sjekket historikken litt og kartlagt akkurat dette.

Det du må være klar over, er at høy km kan bety også høye driftsutgifter for deg. Du får en skikkelig "gullrekke" hvis både turbo, automat og dieselpumpe tar kveld. Da blir det MANGE tusenlapper. Du bør derfor ha litt penger i bakhånd og være klar over at dette kan skje. Men prisen i utgangspunktet skal jo også gjenspeile dette.

I tillegg til det tekniske bør du også ta en nøye titt på interiøret. Det er grunn til å tro at forsete og høyre baksete er slitt. Men se opp for ting som er ødelagt. Sånt er gjerne veldig dyrt å skifte. Lykke til med spennende prosjekt!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger