0

Benny! :) har eid en mercedes-benz 420 se w126 rundt et år nå, og takker mercedes-benz i det høyeste for at denne bilen ble designet, og produsert! d

spurt 2011-09-13 17:42:39 +0200

Heisann Benny! :) Har eid en Mercedes-Benz 420 SE W126 rundt et år nå, og takker Mercedes-Benz i det høyeste for at denne bilen ble designet, og produsert! Den er rett og slett en drøm å kjøre, og har enda ikkje klart å kjørt en annen bil som har gitt meg samme følelse. Det sies at S-klasse eiere har lavere "hjerteslåing" enn andre sjåfører, og det er helt rett... Men jeg har hatt noen problemer angående motoren. Den har nå rullet 300,000km. Går fint, men har noe start problemer. Har dessverre brukt nærmere 35,000,- i kun motordeler, og overhalt motoren i alle retninger. Nå blir det en ny tomgangsregulator på den, i håp om at det er det som har vært en del av problemet. Jeg er 21 år gammel, og student... Det høres kanskje litt dumt at jeg eier denne klassikeren enda, men jeg klarer ikke å få solgt den. Den har selvsagt Lorinser frontfanger, og Lorinser felger. LItt senket, og nydelig grå lakkert fra utlandet for 10 år siden. Har lyst skinninteriør... Det er det ikke mange som har... Men er dette en bil du egentlig anbefaller? Jeg er også nygjerrig på W140 S320, eller S500L når jeg kommer meg ut i arbeidslivet. Eller har du noe erfaring som tilsier at jeg burde holde meg til min gode gamle W126, istede for W140?

Den bruker rundt 1.2-1.8liter på mila. Noe jeg syntes er helt greit, med tanke på at jeg må rundt fjorder, og over fjelloverganger uansett hvor jeg skal hen i Norge.

Mvh. Stolt eier av Mercedes-Benz 420 SE.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-02-24 17:07:45 +0200

er problemet med at den går ujenvt på tomgang ? i såfall må du reparere/skifte den sorte styreenheten som ligger bak brannveggen ved torpedoveggen...

Den har en lei fabrikkfeil der at de elektroniske komponent-loddingene løsner så det blir dårlig kontakt, og bilen går da ujamt ( hadde samme problem på min 1983 500...)

Har du en elektronikk-kyndig som kan teste enheten om den er iorden og kan lodde opp igjen printplaten på nytt så slipper du og kjøpe ny...

du kan også søke enheten på ebay om du vil bytte : http://www.ebay.de/itm/Steuergerat-Le...

( et tips : google mercedes w126 og lag deg en mappe med alle lenker du finner, og les deg opp over tid så får du mer info om hvordan bilen din virker og hvilke problemer som er kjente...

med det kan du spare inn mye penger på i deler /dyre verkstedbesøk i norge... er økonomisk lurt og planlegge tur til tyskland og få bilen reparert/servise der istedenfor... Ebay.de er nøkkelen til og finne mercedes deler !

Få deg Ebaykonto og Pay pal konto...noe jeg sparte 1600.- kjøpte orginal bosch lambdasonde fra england til min 96 modell mercedes C180... Lykke til :) )

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-05-06 00:36:42 +0200

Heisann, tusen takk for svar. Nei, den går jevnt på tomgang. For øyeblikket starter den som er drøm. Men problemet er at når den starter, så er den stabil på 1,000 omdr. ved kald motor, men øker til 1,500-1,700 når den begynner å bli varm. Tok ut tomgangsregulator og rengjorde den. Dette resulterte i at den falt ned ved 1,100-1,200 omdr. igjen, men etter hvert så gikk den da dessverre opp igjen. Men får ikke tak i en tomgangsregulator. Har fått kontakt med en svenske som hadde delen, men den kommer aldri. Og begynner å tvile på at han i det hele tatt har solgt den. Ellers kontaktet bedrifter i Polen for del, men de har den ikke på lager, og vet heller ikke når de kan få tak i. Vet selvsagt at Autoroyal får tak i deler, de er gode på deler og er veldig behjelpelig. Men billigste de kunne komme ned på, var 5,500 kr. u originalt. Ja, har lest litt igjennom nettet, og begynner smått å få tru på å selge gliset, i tillegg fikk jeg selvsagt innkalling til militæret i høst, som vil si null inntekt på meg. Men da lurer jeg på etter hvert, å kjøpe meg en fornuftig bil (vinter bil: Dodge Ram 5.2..) Og spare opp til en meget godt bevart S500L 1998 modell. Angående lodding, det har blitt fikset. De ligger blant utgift på 35,000 xP Har de kontoene, men hadde håpt å unngå venting, og i denne perioden har jeg vært i kontakt med svensken i all evighet for å få tak i deler. Men men. Blir dessverre uansett å selge gliset. Noe jeg virkelig ikke har lyst til. Ellers takk for svar! :)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar