0

Har ingen kompresjon på sylinder 3, og motoren fusker. får den ikke eu- godkjent, og har bytta tennplugger. bilmekanikkeren jeg har snakket med sa jeg

spurt 2012-05-10 21:03:58 +0200

Har ingen kompresjon på sylinder 3, og motoren fusker. Får den ikke EU- godkjent, og har bytta tennplugger. Bilmekanikkeren jeg har snakket med sa jeg måtte åpne opp, og se. og bytte toppakkning, og noe annet styr. Hva kan jeg gjøre når det ikke er kompresjon på sylinder 3? :)

Takker for svar!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-05-15 13:42:41 +0200

Hei! Hvis jeg ikke tar feil, kan du sjekke om det er toppakningen eller stempelringene som slipper gjennom på følgende måte:

Trekk ut peilepinnen et par cm med motoren i gang. Kjenn etter luft ut rundt peilepinnen med fingrene. Dersom det kommer ut trykk der, kan det være en indikasjon på at stempelringene ikke tetter, som igjen gir dårlig kompresjon.

Dersom du ikke kan kjenne noe nevneverdig trykk ut der, så må du av med toppen, få demontert og planslipt den, for så å montere med ny toppakning. Ta også registerreim og vannpumpe i samme slengen dersom vannpumpen ikke er byttet. Uansett om reg. reima er byttet i går, så skal det aldri monteres en brukt reim.

Lykke til!

P.S Ser at du har lagt ut bilen for salg, lykke til med det og :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar