0

Min lexus is200 2000-modell har nå gått 177 000 km og det er dermed på tide for storservice ved 180 000 km. i tillegg har noe karosserirust begynt å

spurt 2014-05-12 15:18:15 +0200

Hei Benny!

Min Lexus IS200 2000-modell har nå gått 177 000 km og det er dermed på tide for storservice ved 180 000 km. I tillegg har noe karosserirust begynt å vise seg, men ellers er bilen utrolig tight og fin til å være så gammel. Bilen er rukket å bli en sjeldenhet med sin koksgråe farge og levert i fra fabrikk som "Sport." Bilen er helt orginal og hellakkert av forrige eier og er dermed meget pen.

Likevel kommer denne bilen til å koste meg mange penger i månedene framover med tanke på servicen, rusten og en skikkelig polering. Som sagt er bilen fortsatt en drøm og kjøre og det går lenge i mellom mulighetene til å skaffe seg en tilsvarende modell med manuell girkasse. Hva mener du er det rette å gjøre i dette tilfellet? Jeg har til nå ikke klart å finne noen gode alternativer som kan vise seg på samme nivå som denne bilen i denne prisklassen. Har du noen forslag til hva slags bil som i tilfellet kunne være aktuell?

Hilsen ubesluttsom Lexuseier.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2015-02-06 12:52:47 +0200

Dette er et gammelt spørsmål, men kan jo svare allikevel. 180k-servicen på 1.gen IS er bytte av luftfilter, friskluftfilter, motorolje, oljefilter, tennplugger, bremsevæske og diff-olje. Av disse er det vel kun bremsevæske og diff-olje du trenger et minimum av mekanisk kompetanse på. Resten skal være plankekjøring å gjøre selv. Bestill deler fra andre enn Toyota, så sparer du litt der også. Hilsen 2003 IS200-eier.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar