0

Jeg har en hyunday h-1 som jeg skulle skifte motorolje på , lurer nå på om jeg har gjort noe galt. tappet ut oljen med å skru ut pluggen i bunnpanna o

spurt 2014-06-10 22:43:51 +0200

Hei Benny Jeg har en hyunday H-1 som jeg skulle skifte motorolje på , lurer nå på om jeg har gjort noe galt. Tappet ut oljen med å skru ut pluggen i bunnpanna og skrudde av filteret, så fant jeg fram instuksjonsboken for å finne ut hvor mye olje jeg skulle fylle på. Det står ikke noe i boka konkret om hvordan man bytter olje, men det står oppgitt to alternativer på mengde oje som skal på. Det ene er "Motorolje: 6.1 L" det andre er "bunnpanne:4.9 L". Jeg valgte å fylle på 6.1 L peilet så olje å fant ut at det var alt for mye olje på motoren. Jeg tappet da ut litt olje, startet bilen i noen sekunder for å fylle filterer å sjekket igjen peilepinnen, nå var nivået helt oppe på max merket. Stusset over at oljen på peilepinnen fortsatt var veldig svart å så gammel ut. Da datt det en teori inn i hodet mitt at det kansje er to tappepunkter for olje ett for bunnpanna (som jeg tappet) og et for selve motoren, kan dette stemme? D.v.s at det forsatt er masse gammel oje på bilen, og at bilen totalt skulle ha 6.1 L + 4.9 L olje om jeg hadde fått tappet ut alt?
ST

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2014-06-22 14:49:34 +0200

Hei (: er kun 1 stk tappepunkt på motorolja på denne bilen . Etter skift av ny olje er de normalt at olja blir svart ,. Grunnen er at det er gammel olje igjen inne i oljekanaler / kjøler osv .

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar