0

Har en 4 år gammel santa fe som har gått 98' km. har 3 servicer på verksted, 30', 45' og 95'. i tillegg har jeg selv fylt på olje på ca. 80'. siste s

spurt 2010-10-14 09:59:55 +0100

Hei! Har en 4 år gammel Santa Fe som har gått 98' km. Har 3 servicer på verksted, 30', 45' og 95'. I tillegg har jeg selv fylt på olje på ca. 80'. Siste service var i sommer og ca. 3 uker etter stanset bilen. Verkstedet byttet partikkelfilter og bilen gikk da bedre men fusket noe. Da renset og justerte de EGR ventilen og alt var i orden. Hyundai hevder at dette ikke er reklamasjon på grunn av manglende service og jeg har fått regning på kr. 30000,-. Årsaken skal være at pga manglende oljeskift har sot påvirket systemet negativt slik at garanti ikke gjelder. Jeg fikk ingen varsler i form av lamper eller annet som indikerte feil på avgass systemet. Er det hold i påstanden om at manglende servicer/oljebytte kan påføre slike konsekvenser uten at det dekkes av reklamasjon?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-10-21 20:08:16 +0100

Derfor er det viktig å følge serviceintervallene på nyere biler. Gjerne på merkeverksted. Du mangler service på 15', 60' og 75'. Reklamasjonsretten faller vekk når forbruker ikke har overholdt sine forpliktelser. Ellers pleier Hyundai å være veldig grei når det gjelder reklamasjoner.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar