Benny du skriver om HR-V:
\"Det man bør sjekke på disse er bremseskiver, handbrekk-mekanisme og lenkarmer i for og bakstillingen.\"
Men hvor langt pleier egentlig bremseskiver å holde på HR-V og hvor langt pleier de å holde på andre biler? Selv har jeg en 2005-mod som nå er snart 7 år gammel og den har gått 114.000 km (imkludert mange tusen med henger på slep), og der er jeg fortsatt på samme settet bremseskiver som har vært på bilen heel tiden fra den var ny (jeg harhatt bilen hele tiden, så jeg har oversikt over dette). Heller ikke bremsebelegget har blitt utslitt på alle disse kilometerne, det er vel fortsatt igjen ca 5mm så det ut som (øyemål), så det er nok en tid før det trengs å gjøres noe der.
Ettersom jeghar forstått så er det vanlig å bytte kosser og skiver etter mye færre km enn dette, så det birker ike helt logisk at HR-V skal være noen versting på å måtte bytte ofte.
Elelrs nevner du lenkearmer og håndbrekk-mekanisme som problemområder. Heller ikek på disse har jeg fått noen mangel på EU-kontroll hittil. Har imidlertid litt knirkelyd fra lenkearmene bak, men ikek noe stort problem. Men jeg har nå likevel handlet inn nye, og det ksotet meg vel litt over 400 kr, så det er ikke akkurat noe stort (dyrt) problem dersom man nå skulle få dette problemet med på køpet på en slik bil. Lett å kome til for å bytte er det også, det er jo bake å krabbe inn under bilen og skru uten å tenke på å jekke opp og slikt.