0

Jeg har en cr-v 07 model som slurer på clutchen i 3. og 4 gir med fullt gasspådrag. det skjer ikke i 1. og 2 gir, selv med fullt gasspådrag. sluring s

spurt 2010-10-24 22:06:17 +0200

Hei Jeg har en Cr-V 07 model som slurer på clutchen i 3. og 4 gir med fullt gasspådrag. Det skjer ikke i 1. og 2 gir, selv med fullt gasspådrag. Sluring starter på rundt 2500, og slurer oppover i 3-400 omdreininger for å "synce" med fartturtallet rundt 2800-3000. Bilen er gått 85000 og jeg har eid den i drøyt år. Kjøpte den når den var gått 64000 fra norsk bilselger, og den har gått i tyskland før jeg overtok den i Norge. Honda Norge erkjenner garantiansvaret frem til 12.11.10, og andre garantioppdrag har blitt løst uten noe problem.

Hva tror du skjer her mht garanti? Jeg mener at det er alt for tidlig med slittasje på clutch på 85000. Jeg er kjørelærer av utdannelse og har i løpet av mine tidligere 10 år i bransjen aldri måtte bytte en clutch på noen av bilene på min skole, med 11 lærere. Tror heller ikke at den tidligere eieren i tyskland har "sluret" ca 30000 km i året. Da det gjerne er vanlig "lang"kjøring, og ikke småkjøring som gir 30000 i året.

Er dette en svakhet på CR-V, eller er det andre årsaker til dette tilfellet? Har jeg noe å komme med eller er det bare å ta regninga? Hva vil en slik rep.komme på sånn CA.? Mvh Rune

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-10-24 23:10:46 +0200

Tillegssinfo til foregående innlegg:

Det er en 2.2l diesel motor.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-11-07 20:29:29 +0200

du bør komme deg til en Hondaforhandler fortest mulig, da garantien går ut 12.11. Importør er ganske klare på datoen da dette er en importbil. De bør dekke dette innenfor garantitiden...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar