0

Har en honda civic 92 modell som virker litt sliten på clutchen (eller wier, olje etv, aner ikke). gripepunktet tar ikke tak før pedalen er helt ut o

spurt 2010-02-09 21:01:54 +0100

Hei! Har en Honda civic 92 modell som virker litt sliten på clutchen (eller wier, olje etv, aner ikke). Gripepunktet tar ikke tak før pedalen er helt ut omtrent, og her må jeg ha den flere sekunder før den bevegser seg noe særlig. Det er upraktisk i kryss osv, for her må jeg gi gass, så slippe koblingspedalen ut for at bilen skal gå fremover før det er for sent. Og også ved dete sliter bilen litt i starten, rister litt og er i ferd med å kveles. Om jeg kun gir litt gass, og slipper koblingspedalen i grei hastighet opp, så kvæler den seg ofte. Hva kan dette være?Et spm til, som du kan besvare om du gidder. Ved giring kommer det noen ganger en skrapelyd når jeg trykker inn koblingspedalen. Hva er dette?Mvh

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-06-22 04:01:55 +0100

Hei! Har en Honda civic 92 modell som virker litt sliten på clutchen (eller wier, olje etv, aner ikke). Gripepunktet tar ikke tak før pedalen er helt ut omtrent, og her må jeg ha den flere sekunder før den bevegser seg noe særlig. Det er upraktisk i kryss osv, for her må jeg gi gass, så slippe koblingspedalen ut for at bilen skal gå fremover før det er for sent. Og også ved dete sliter bilen litt i starten, rister litt og er i ferd med å kveles. Om jeg kun gir litt gass, og slipper koblingspedalen i grei hastighet opp, så kvæler den seg ofte. Hva kan dette være?Et spm til, som du kan besvare om du gidder. Ved giring kommer det noen ganger en skrapelyd når jeg trykker inn koblingspedalen. Hva er dette?Mvh

Begge de to tingene du nevner er vanlige på Civic VTi og ESi. Slitt clutch, ikke noe verre enn det, bilen er jo tross alt 18 år gammel. Skift clutch om du har problemer med det og du ikke ønsker å ødelegge mer enn det allerede er.

Ang. giringen så er det noe galt med synkroniseringen på ESi og VTi. Slik er det med alle disse bilene, og det oppstår når du drar gira langt ut (gir full gass, høyt turtall).

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar