0

Håper jeg kan få svar på følgende: driver og diskuterer hvorvidt det er "smart" eller ikke å trimmen en 2,0 tdci som har passert 1400000 km. er 115 h

spurt 2011-03-31 17:51:52 +0100

Hei, håper jeg kan få svar på følgende: Driver og diskuterer hvorvidt det er "smart" eller ikke å trimmen en 2,0 tdci som har passert 1400000 km. Er 115 hk utgaven det er snakk om. Bilen har fulgt alt av servicer og fremstår som velholdt, både maskinelt og visuelt. Tenker i første omgang på en powerbox, men har har såpass mye forskjellig, alt fra de som lovpriser dette til de som ikke merker noe forskjell på bilen. Bortsett fra at den ryker mer. Vil girkasse og clutch tåle noe trimming? Og hva med turboen, det er vel kun dieselmengde man gjør noe med når man setter på disse boksene? En annen ting, er det mye pes å overhale dieselvarmeren som ligger under bilen og hva kan en slik komme på om man kjøper ny....iflg Ford så er vel disse relativt kostbare :(

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-04-01 15:57:09 +0100

Takk for svar. Vurderer sterkt å \"trimme\" litt. Ikke det at jeg ikke synes bilen er grei nok som den er, men innimellom er det greit å ha litt mer å gå på. Hadde det vært automatgir, hadde jeg nok ikke vurdert det, men det er sikkert de som mener det er ok å trimme disse også.

Har igrunn ikke peiling på hva slags brenner som ligger under bilen, men tror ikke det er webasto. Dette burde vel Ford kunne svare på? eller kanskje jeg ser det om jeg gidder å krype under bilen. Tenker ikke å benytte merkeverksted til reprasjoner, der har jeg servicene og det holder. eneste grunn til at jeg har servicer der er rustgarantien samt at jeg føler de er ok der.

Ett annet spørsmål, hvor får jeg kjøpt xenon lamper til denne? klarer ikke helt å finne noe på nett.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-03-31 22:50:55 +0100

Hei! Tror nok det går gret å trimme denne motoren, vil heller anbefaleomprogrammering av den originale styringsenheten, i stedet for "power boks" da får du et nytt oppsett som er bedre tilpasset din bil. du bør nok ikke bruke alle de nye hestekreftene for mye, feks. ved å trekke tunge lass med full gass over lengre tid. da vil nok motoren bli overbelastet. men det normalt ingen problem å trimme bilen viss det bare er for å få litt ekstra krefter til å bruke av og til.

Repsett koster ca. kr. 2500,- viss det er Eberspaecher varmer, koster nesten kr. 5000,- til Webasto. mener at Fprd normalt bruker Eberspaecher. i tillegg kommer det 1-4 timer arbeid, alt etter hvor vanskelig det er å demontere den. Vil anbefale deg å reiset til til et godkjent Eber eller Webasto verksted i stedet for merkeverksted. det vil nok bli billigere.

Mvh. Geir

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger