0

Pga. familieforøkelse vurderer jeg en ford s-max 2.0 tdci 140 hk 2007-modell. bilen er importert fra tyskland og har gått 88.000 km. dette er en 5 se

spurt 2011-08-16 14:08:16 +0200

Hei Benny! Pga. familieforøkelse vurderer jeg en Ford S-Max 2.0 TDCI 140 Hk 2007-modell. Bilen er importert fra Tyskland og har gått 88.000 km. Dette er en 5 seters Trend-utgave som er helt strøken. Prisen er 259.000 NOK. Synes du dette er en OK pris? Bør man forlange at selger (dette er en forhandler, ikke privat) foretar en NAF-test av bilen? Har jo ikke særlig lyst til å koste på en NAF-test selv, dersom det viser seg at jeg faktisk ikke skal ha bilen. Kan man på generelt grunnlag forvente at tyskimporterte biler er i bedre stand enn norske biler? Tenker da spesielt på at biler fra tyskland stort sett har gått på fine veier med asfalt, ikke har kjørt i en blanding av slaps og salt på vinterstid etc. Vil det lønne seg å tectylbehandle denne bilen, eller er den for "gammel" til det? (jeg kjører stort sett i midt-norge, med stort sett slaps-føre og salte veier på vinteren). Ble mange spørsmål dette, håper du kan svare på noen av dem i alle fall. Mvh Edvard.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-08-17 12:34:12 +0200

Heisann Edvard! Attraktiv familiebil dette. For å ta prisen først: Den er nok omtrent der den skal være for en bil med denne motoren og kilometerstanden. Mange S-Maxer fra denne tiden har 1,8-liters diesel på 125 hk, den gir deg mindre overskudd, men mange mener også at den holder.

Men 5-seter og Trend trekker helt klart ned. S-Max er en langt mer attraktiv bil når den har sju seter, både i form av praktisk bruksnytte, men ikke minst også når du skal selge den igjen selv. Titanium er også mer attraktivt enn Trend. Det merkes særlig godt når det er mange ganske like biler til salgs i bruktmarkedet.

NAF-test: Kanskje kan du få selger med på at den dekkes hvis du kjøper bil? Eventuelt at dere deler på kostnaden? Dette er en fin forsikring mot problemer. Uansett er det svært viktig at bilen er fulgt opp med servicer.

Litt vanskelig å være veldig generell på om tyskimporterte biler er i bedre stand enn norske. Det varierer jo veldig mye etter hva slags bruk den har hatt, også tidligere eier(e). Men det er selvfølgelig aldri negativt at den har sluppet saltlake og slaps - kanskje også dårlige, hullete veier.

Det er nesten aldri for sent å rustbehandle en bil så det ville jeg ikke vært i tvil om.

Lykke til med valget!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar