0

Har nettopp kjøpt en xantia 1,8i 16v. bilen har gått 260000km og det er jo en god lengde. alt virker ganske greit med den, både el, motor og girkasse.

spurt 2009-07-24 00:52:05 +0100

Hei.Har nettopp kjøpt en Xantia 1,8i 16v. Bilen har gått 260000km og det er jo en god lengde. Alt virker ganske greit med den, både el, motor og girkasse. Vet at clutch og selvsagt hydraulikken kan by på problemer. Hvordan vet jeg at clutchen begynner å bli slitt. Det knirker litt i den når den tråkkes inn og den virker litt stram. Fjæringen virker også litt "bouncy" over fartshumper. Hvor ofte skal væsken byttes i hydraulikksystemet. Er dette komplisert å gjære selv? Er det slik at hydraulikken styrer bremsekraften også? Pedalen her virker også litt hard.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2009-08-24 14:58:34 +0100

Hallo du. Det kan nok høres ut som trykkplata i clutchen begynner å bli dårlig, men sjekk overføringene først. At pedalen er hard, er ikke uvanlig på disse bilene. Vil absolutt ikke anbefale at du begynner å "tukle" med hydraulikk-systemet selv. Da skal du være mer enn brukbart hobbymekaniker.

Kan høres ut som du har en eller flere defekte gasskuler, dette bør du få sjekket. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger