Bare ett lite hjertesukk i forbindelse med omtalen av brukt citroen c6: selv har jeg en c6 2008 som nå har kjørt 180.000km. ingen av de tingene du nev

spurt 2014-08-27 00:41:17 +0100

Bare ett lite hjertesukk i forbindelse med omtalen av brukt Citroen C6: Selv har jeg en C6 2008 som nå har kjørt 180.000km. Ingen av de tingene du nevner som "pass på" stemmer med min erfaring. Jeg har hatt null, absloutt null problrmer med det elektriske. Alt har virket fra da jeg kjøpte den i tyskland, da med 100.000 på telleren, og alt virker som det skal fortsatt. Utover oljeskift, dekkbytte har følgende blitt skiftet under de siste 30 .000 km: Byttet alle glødeplugger gløderelé på 170.000, ny generator(dynamo) på 160.000, byttet starter på 170.000 (som en følge av defekte glødeplugger ble startmotoren kjørt alt for lenge av gange, så lageret i starteren røk) Etterfylt Eol væske på antipolution systemet ved 170.000, byttet nedre bærekule i forstilling på høyre side ved 140.000. Motoren har hatt ett snittforbruk på 0,89 på årsbasis, og oljeforbuket er omtrnt lik null. Kjører 20.000km mellom skift - det er aldri behov for å fylle etter mellom skiftene. Skifet bremseklosser forran ved 115.000 km og nå ved 180.000. Det ble solgt 12 C6 av Citroen Norge, nå er det ca 50 C6 her til lands. Mao rundt 40 er bruktimportert. Når det gjelder pris så forsvant den superbillige C6 svært fort. Prisene på C6 med 70-80 tusen km har i det siste årtet ligget mellom 320 og 380.000,- Nå ligger det to (2006 og 2007m) tli 299.000 med 130.000km og en 2009 m til 415.000,- med 35.000km. Selv tok jeg min hjem for 3 år siden til en kost av 390.000,-.

Med vennlig hilsen

Helge

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett