0

Har en 2008 citroen 2. l. m/automat stasjonsvogn. sliter med at den kan begynne og nykke under kjøring ikke mye ,men du merker det. varer noen sekunde

spurt 2009-12-25 15:18:20 +0100

Har en 2008 Citroen 2. l. m/automat stasjonsvogn. Sliter med at den kan begynne og nykke under kjøring ikke mye ,men du merker det. Varer noen sekunder så blir det borte. Når bilen er kald (minusgrader ute) så er det en stygg gange de første sekundene før den stabliserer seg. Dette kan også forekomme når bilen står og går på tomgang, virker som den ikke går på alle sylyndre. I allefall at den har problem på en sylynder. Kan det være en dyse som fusker av og til? Verkstedet sier at de ikke kan gjøre noe før de kan lese det av på data, eller at problemet er konstant. Dette irrerterer meg, hvis det er en periodisk mekanisk feil med en dyse så vil de ikke se det på data?Ellers så er jeg Citroen fan, dette er min nr.10 i rekken. Begynte med padda i 19-74.Så lenge Citroen har hydraulisk fjering kommer jeg aldrig og skifte merke.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-11-04 19:52:41 +0100

.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-05-13 00:20:02 +0100

Har samme bil, men har ikke merket noe til det du sier, selfølgelig går den hardt når den er kald, det gjør jo alle.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-05-15 09:03:09 +0100

Bråkete gange ved start i kulde er faktisk normalt på moderne dieselmotorer. Det forsvinner med en gang motoren for opp oljetryket og pumpet olje rundt i motoren. I kulde blir olja som kjent tykkere og bruker derfor lengre tid på å komme rundt i motoren. Bruk tynnere olje om vinteren hvis du synes dette er plagsomt, selv om det ikke er farlig.

Jeg har en C8 2.0 HDI automat gått 80000 med samme type problem. Bilen nøkket og hakket av og til og reagerte da veldig tregt ved gasspådrag. Mitt verksted slet også med å finne feilen.

Hvis du har samme problem som meg, er det girkassen som er problemet og ikke motoren. Et lyst hode på verkstedet forslo å bytte girolje på automatkassa, selv om det egentlig ikke skal behøves.

Girolja ble skiftet og problemet forsvant. Som en bonus har girskiftene blitt mykere og vesentlig raskere nedgiring ved kickdown. Det var ikke dyrt å skifte giroljen, under tusenlappen.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-05-15 16:43:55 +0100

Usikker på om det har noe å si i dette tilfellet, men automatgearolja anbefales jeg(og de som jobber med automatkasser) å bytte med regelmessige mellomrom, f.eks. hver 60.000 km. Lavt oljenivå på kassa kan skape rare symtomer. Har du bensinmotor veit jeg fra eldre 2.0 C5 at feil kan være MAP-sensor litt ute av kurs (gir for mager blanding) evt EGR-ventil som ikke er tett pga sot.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2009-12-25 15:18:20 +0100

Sett: 800 ganger

Sist oppdatert: May 15 '11

Relaterte spørsmål

Antall visninger