1 | opprinnelige versjon |
Jeg regner med at du bruker varmeappararet på riktig måte, og ellers har forsikret deg om at det ikke er utettheter noe sted. Enn si at varmeapparatets kapasitet er som den skal være - stikkord at det virkelig gir god, varm luft når motoren er varm! Om det IKKE gjør det, ja da er kjølevæsketemperaturen det første du sjekker - stikkord kjølesystemets termostat - dernest at varm kjølevæske virkelig får sirkulere inn og gjennom varmeveksleren i varmeappararet - en sammenklemt slange f.ex kan redusere effekten til nesten ingenting! Det kan jeg alt om - jeg kjørte i mange år med min kjøre Moskwitch der tilførselsslangen til varmeverksleren lå i klem i dashbordet! Ja, det ble en smule kjølig når det nærmet seg 15-20 blå gitt! En gang måtte jeg til og med stoppe og varme fingrene på ekstralysene der fremme! Men du og du, når jeg fikk ved en inkurie fikk et tips og retta ut denne slangen, ja da ble alt så meget bedre!
En annen ting osm kan hjelpe, er å skjerme radiatoren helt eller delvis.
Om det IKKE er noen hjelp å hente over, ville jeg nok uansett investert i en form for ekstra-varmer for å holde varmen om natta. Det være seg dieselvarmer- relativt dyrt - eller propanvarmer. Vær nøye med innstallasjonen, bruk proffesjonelle, du vil IKKE bli gassforgiftet! Sørg også for å ha minst en gass-detektor - den sorten som detekterer både gass og co / co2.