Revisjonshistorikk [tilbake]

Man skal se mye rart fra BOS skjønner jeg, denne vrien var ny :-)))) Synd og skam at en så god merkevare som Mercedes skal lide under en importør som gang på gang gjør seg fortjent til Dusteforbundets diplom for total og absolutt ansvarsfraskrivelse! Jeg ville nok ikke gitt meg uten sverdslag her, jeg ville forlangt denne begrunnelsen skriftlig, og jeg ville bedt om en eksplisitt forklaring på hvordan i alle dager man kan knytte det faktiske problemet du beskriver til et eller annet mystisk, uforklarlig fenomen som lar seg løse ved å "tråkke hardt på bremsepedalen en gang i uken"! Det du beskriver, fremstår for meg som et alvorlig sikkerhetsproblem, der bilens styringselektronikk av en eller annen grunn blokkerer bremsesystemet. Tipset fra Kamerat Helmar mhp cruisekontroll er en mulighet, en annen mulighet er feil funksjonalitet i bilens nødbremsystem. Nei, denne saken skal du ikke slippe, gå om nødvendig over hue på BOS og ta kontakt med fabrikanten i Tyskland. Ellers kan du gjøre som jeg har gjort ifht VAG i alle år: sjekke på nett...det være seg ADAC eller andre tyske aktører etter kjente feil....eventuelt sjekke Mercedes egne nettsider...! Nei, Mercedes er ikke alene om å ha en norsk importør som holder tilbake slik informasjon - for mi ndel skaffet jeg meg bruker og passord til VW Tyskland sine presse-sider :-)

En ting som er super-viktig med slike problemer, er å være ekstra oppmerksom, gjerne forsøke å puste rolig og analysere forløpet i ettertid når fenomenet opptrer! Stikkord: papir og penn i bilen!

EN GOD TING I SÅNNE SITUASJONER er forøvrig NAF-medlemskap, med eller uten veihjelp....det siste har du så alikevel gjennom bilens kaskodekning. Lykke til!

Antall visninger