Revisjonshistorikk [tilbake]

Om vi ser bort fra gullrekka med andre praktiske problemstillinger: selve importen og fortollingen er ikke verre enn å kjrøe på rødt og ta en tur innom gutta på Svinesund eller hvor du nå måtte ta bilen inn. Noe forenklet sett, der stempler man og registrerer bilens ankomst til kongeriket, og man skjønner rimelig kjapt at du ikke har gjort dette før :-) Derved får du også forklaring på kvisleis du skal g frem videre: først en tur innom ditt nærmeste lokale tollsted, dernest Biltilsynet. Avgifter skal betales. norsk vognkort og norske skilter utstedes, de utenlandske skiltene skal innleveres, verre egentlig ikke. Men be advised, litt sjau kan det være, bla skal du ha med deg de rette papirene og så videre. Men som Kamerat Wizard er inne på: hvorfor i alle dager skal du sjaue med dette med en ny bil? Jeg kunne forstått det om vi snakket om en bruktbil eller liksom-brukt bil, det siste er en nybil som blir registrert på et firma i et land i EU pga momsfradrag etc, men å dalle med en ny bil? Det koster fort mer enn det smaker - selv om det på mange vis kan være litt moro - men noe kynisk sett - vi har alle våre små og store gleder - jeg ville nok valgt andre gleder enn akkurat det med å hente en nybil på fabrikken!

Antall visninger