Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, like godt eller like dårlig som alle andre, det avgjørende er at tidligere eiere har opprettholdt et normalt godt vedlikeholdsregime, at de har kjørt som folk, og ikke har "tuklet" med bilen - les choptuning. Ellers gjelder det samme som alltid: best mulig egensjekk - glem aldri at du som kjøper har en undersøkelsesplikt - og når du finner et godt eksemplar - spander en NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakten. Da kan du gå videre om det viser seg å være skjulte feil og mangler ut over det du setter pris på - eller avtale utbedring av det som måtte være. Og nei, "tilstandsrapporter" er ikke riktlig det samme her....de sier altfor ofte alt og ingenting!

Mhp kjørelengde: det er antall år på veien som tar rotta på en god bil, ikke nødvendigvis kjørelengde. Noe kynisk sett, det er bilens faktiske stand som betyr noe - tallet i kilometertelleren er nettopp det: et tall. Når det er sagt: sjekk ALLTID servicehefte og Bililsynet ifht kjørelengde! Kilometerjuks er mer utbredt enn bransjen liker å snakke om, det er noe man må forholde seg til i et land der bilprisene er som i Norge! Lykke til!

Antall visninger