Revisjonshistorikk [tilbake]

Et eller flere punkter i gullrekka fra Kamerat Wizard er nok forklaringen her, og om jeg skal ta på meg jakke og slips og være litt djevens advokat her, vil jeg påpeke at bilen etter all sannsynlighet fortsatt er under garanti. Forklaringen med "kjørestil" fremstår mer som en bortforklaring for å unngå å ta ansvar enn noe annet. Og ja - man kan kjøre ganske så freskt med en Octavia, den har et atskillig bedre designet understell enn de aller fleste konkurrentene det er naturlig å sammenligne med. Men hvordan man vil forklare en slitasje som den du nevner her med kjørestil....kunne vært artig å høre! Med en 40 årig kvinne bak rattet...? Rett og slett pølsevev, ja, jeg kjenner et par idioter som innbiller seg at "aktiv" kjøring er tingen, men selv ikke med en idiot bak rattet klarer man å få til slitasje av denne sorten. Her stikker årsaken et helt annet sted!

En ting som ikke er nevnt over: det er ikke bare dimensjon som kan ha betyding for dekka vs slitasje, det kan rett og slett være dårlige dekk, kall det gjerne dekk som ikke passer på bilen i det hele tatt. Sammen med feil luftrykk kan det være en skikkelig høydare! Jeg ville begynt å nøste opp i den enkle enden, her dekk og lufftykk, og tatt det derfra. Et alternativ er å oppsøke nærmeste NAF teststasjon og få dem til å ta en titt på bilen og dekka. Finner NAF en plausibel årsak, ja da får man dokumentasjon på dette, og lukter det garanti, ja da går man i en forhåpentligvis positiv dialog med forhandleren. Det kan fort gå bra! La oss håpe eventyret om "kjørestil" er en hendlig glipp! Lykke til!

Antall visninger