Revisjonshistorikk [tilbake]

Om vi ser på "godstoffet", har dette en tendens til å være nokså likt. Det er mer eller mindre fortynnet gugge, kanhende litt forskjellig sammensetning etter hvor man skal bruke det. F.ex er det ikke helt det samme som sprøytes inn i bilens hulrom som det som sprøytes under bilen. For min del har jeg gjennom noen tiår brukt et verksted som benytter Mercasol, dette er bra greier, og det holder i si 2-3 år før det tørker ut såpass at det er på tide med etterbehandling. Det viktigste er uansett at de som gjør jobben, har drevet med det en stund, og gjør godt arbe'. Det finnes f.ex idioter i bransjen som ikke gidder å demontere dekslene under bilen....de bare sprøyter utenpå plastikken liksom....det gir seg selv at dette ikke er god sort! Nå bor du vel litt langt unna DENNE aktøren, men på nettsiden der finner du bla litt om åssen jobben utføres....greit å vite: https://www.handeland-antirust.no/

Ellers er det så enkelt som at man må spørre og grave litt, og glem aldri at du får det du betaler for, om noe er billig, ja da er det ofte en grunn for det! Bla denne greie med å ikke demontere dekslene under bilen sparer jo mye tid...vips...så kan man dumpe prisen litt og enda tjene mer! Ta gjerne en tur innom de forskjellige aktørene og se åssen de har det, ikke vær redd for å spørre og grave. UNderstellsbehandling er tross alt noe av det viktigste i et godt vedlikeholdsregime for å ta vare på bilen din, for min del kjørte jeg våre nye VW direkte fra butikken og til understellsbehandling, det er faktisk IKKE sant at "fabrikkbeskyttelsen" er "god nok"! Den norske vinteren er ennå ikke avskaffet, og når "vintervedlikeholdet" i store trekk består i salting, salting og atter salting - attpå til med ymse kjemikaler som får stålmarken til å hoppe og danse av fryd og glede?!? Understellsbehandling burde rett og slett vært påbudt ved lov!

Antall visninger