Revisjonshistorikk [tilbake]

  1. Nå står det 22 kW i både tekst og tabell. Trolig er en trykkfeil rettet opp. Og, Wizard - du rotet deg litt bort, selv om du samtidig har rett :-) Effekt måles i kW. Strøm måles i Ampere. Spenning måles i Volt. Energi måles i kWt. Når effekten oppgis, behøver ikke vi forbrukere tenke på de andre enhetene. Hvorvidt det er lav spenning og høy strm, eller motsatt er løst av bil-ingeniørene. Er enig med deg i at det er mye forvirring. Ser til og med merkeforhandlere av elektrisk bil som ikke skiller mellom enhetene. Når de sier at batteriet er på 64 kW gir det lite mening, men når de forteller at det er pp 64 kWt forteller de om energimengden.
  1. Nå står det 22 kW i både tekst og tabell. Trolig er en trykkfeil rettet opp. Og, Wizard - du rotet deg litt bort, selv om du samtidig har rett :-) Effekt måles i kW. Strøm måles i Ampere. Spenning måles i Volt. Energi måles i kWt. Når effekten eller energien oppgis, behøver ikke vi forbrukere tenke på de andre enhetene. Hvorvidt det er lav spenning og høy strm, eller motsatt er løst av bil-ingeniørene. Er enig med deg i at det er mye forvirring. Ser til og med merkeforhandlere av elektrisk bil som ikke skiller mellom enhetene. Når de sier at batteriet er på 64 kW gir det lite mening, men når de forteller at det er pp 64 kWt forteller de om energimengden. energimengden.
Antall visninger