Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja, hva vet jeg jeg Norulf ?
Jeg har kun 2 år / 35.000 km EGEN erfaring. Jeg skjønner at det ikke er mye å stille opp med, mot en skeptiker i verdensklasse :-) - med solid erfaring med både Lada og VW sugediesel.
Uansett, jeg har fylt strøm i to år, jeg har hatt bil på service hos merkeforhandler, jeg har solgt den første elbilen som jeg kjøpte ny - med svært moderat prisfall, og jeg har kjøpt ny - ikke fordi den første var dårlig men fordi jeg hadde lyst. Og når prisfallet på den første var så lite, ble mellomlegget ikke stort mer enn jeg har spart på drivstoff, service, bompenger og halv årsavgift siden jeg sluttet å forurense nærmiljøet med dieselbilen. Jeg er faktisk ikke i stand til å komme en eneste negativ side med el-bilen. Strømleverandørene som du er bekymret for, Norulf - de tenker jeg finner gode løsninger. PS! Natt til søndag fylte jeg opp "tanken" tilsvarende 400 km kjøring for en samlet sum av 62 kroner. Da var nettleie, elevgift, mva og strøm inkludert. Ikke engang parafindrift på en gammel MOSKVITCH kan konkurrere ? Men, det var et sjeldent tilfelle. Ofte koster det rundt en hundrelapp å lade tilsvarende 40 mil kjøring. For all del - jeg skjønner at el-bil ikke passer for alle. Kjører du mye med tung tilhenger er det trolig bedre med diesel. Eller hvis du hver eneste dag/ ofte kjører lenger enn bilens rekkevidde, eller hvis du bor slik til at du ikke kan få montert hjemmelader.
Disse tre grunnene treffer vel de færreste ?

Ja, hva vet jeg vel jeg Norulf ?
Jeg har kun 2 år / 35.000 km EGEN erfaring. Jeg skjønner at det ikke er mye å stille opp med, mot en skeptiker i verdensklasse :-) - med solid erfaring med både Lada og VW sugediesel.
Uansett, jeg har fylt strøm i to år, jeg har hatt bil på service hos merkeforhandler, jeg har solgt den første elbilen som jeg kjøpte ny - med svært moderat prisfall, og jeg har kjøpt ny - ikke fordi den første var dårlig men fordi jeg hadde lyst. Og når prisfallet på den første var så lite, ble mellomlegget ikke stort mer enn jeg har spart på drivstoff, service, bompenger og halv årsavgift siden jeg sluttet å forurense nærmiljøet med dieselbilen. Jeg er faktisk ikke i stand til å komme en eneste negativ side med el-bilen. Strømleverandørene som du er bekymret for, Norulf - de tenker jeg finner gode løsninger. PS! Natt til søndag fylte jeg opp "tanken" tilsvarende 400 km kjøring for en samlet sum av 62 kroner. Da var nettleie, elevgift, mva og strøm inkludert. Ikke engang parafindrift på en gammel MOSKVITCH kan konkurrere ? Men, det var et sjeldent tilfelle. Ofte koster det rundt en hundrelapp å lade tilsvarende 40 mil kjøring. For all del - jeg skjønner at el-bil ikke passer for alle. Kjører du mye med tung tilhenger er det trolig bedre med diesel. Eller hvis du hver eneste dag/ ofte kjører lenger enn bilens rekkevidde, eller hvis du bor slik til at du ikke kan få montert hjemmelader.
Disse tre grunnene treffer vel de færreste ? ?

Antall visninger