Revisjonshistorikk [tilbake]

Nei, verken min kjære Moskwitch eller Laddisene hadde servo! Sånt er for pingler, ekte mannfolk foretrekker MUSKELSERVO! Gjett hvorfor Lada ble levert med et ganske så stort ratt! Nå krevde jo også clutchen ganske voksent trøkk, mens bremseservoen faktisk gjorde det den skulle! Merkelig nok var Moskwitchen mye, mye bedre, i den forstand at den ikke krevde like mye krefter verken på rattet eller på clutchpedalen. Også Volga er grei å ratte - det er jo en relativt tung bil med feite dekk - no problemas whatsoever! Når det er sagt: en Volvo 244 uten servo er jo slett ikke spesielt tung å ratte - iallefall ikke for de av oss som har kjørt Laddis en stund! Ja, det skal tillegges at jeg også har kjørt Mercedes lastebil uten servo....det var skikkelig mannfolk-greie....spesielt når bilen veide inn med godt over 10 tonn - dvs noen tonn mer enn maks tillatt nyttelast!

I det hele tatt, jeg har aldri følt behov for å gå på helsestudio, gjett hvorfor! For ikke å snakke om at jeg har samme kroppsfasong som Julius, det gjør kanhende noe med lengden på armene og skuldrerbredden å kjøre uten servo! Anbefales på det varmeste, om jeg hadde vært i markedet for en 244, hadde jeg ikke følt mangelen på servo som et savn her :-) Om du leter litt, finner du nok noen som tenker som meg: skal man ha veteranbil, står ikke servo på lista over må-ha ting! :-)