Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg tror nok at kommer det surklelyder etter man har stoppet bilen så er det noe med kjølesystemet som ikke er som det skal, noen biler har sirkulasjonspumpe inn til coupeen og kan muligens gi disse lydene hvis den er defekt. At det kommer gass fra sylindere er nok heller ikke utenkelig og kan nok også gi litt lyder fra seg når motoren kjøles ned igjen. Samiano har uansett lagt en føring man skal høre på her og det er en feilkode avlesning og har man ikke forbrenning i en sylinder pga at vann kommer inn i forbrennings kammer så blir det nok litt bob bob om det er lønt å prøve å reparere dette for er topp pakningen gåen så er det samtidig en dyr reprasjon. Skrur man selv så ja da er det jo litt delekostnader men vil ikke være i nærheten så dyrt som time forbruket og så er det jo ofte sprekk, tæring eller at toppen rett og slett har slått seg som gjør at man også må på leiting etter ny topp. Det med lyder er foresten ganske intresant da vi tror at det er lyden vi oppfatter som et riktig men en annen vil beskrive det anderledes og en annen igjen beskriver lyden som noe annet. Konas Outlander lagde en lyd i ca 140 km/h på motorveien i Danmark men man kan jo tenke seg at hvis kona kom til Merkeverksted med bilen sin og fortalte at bilen spiller blokkfløyte i 140 km/h så hadde jo sikkert verksted glodd seg ihjel på henne og lurt på om alt sto helt rett til he he, lyd er subjektivt eller var det objektivt ja uansett vi har ihvertfall ikke samme oppfattninger her iallefall så begynn med feilkoder så går det nok greit skal du se.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger