Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja....er du fornøyd med Volvoen, og den ellers er i god stand...hvorfor bytte ut en bil som knapt nok er innkjørt? Jeg ville venta en stund og heller kjøpt en litt nyere, litt dyrere Merc når og hvis Volvoen begynte å fortelle at den var sliten! Men en bil som ennå ikke har runde de 300'...?

Ellers er NAF-test en god ting på ethvert bruktbilkjøp, om du ikke er fagutdannet mekaniker med lang erfaring med tilgang til verksted med grav er det bare tull å forsøke å sjekke opp hva man bør være "ops" på og finne ut av ditt og datt på egen hånd! Det er så enkelt som at skjulte feil og mangler kan lure selv den beste mekaniker, og be advised, sånne ting koster som regel mye å fikse opp i! Er det rust i tillegg...? Der ligger den virkelig store "obsen" på biler som er eldre enn 4-5 år i det norske markedet! God historikk mhp understellsbehandling er en ting å være på utkikk etter her! Ellers neeeeeeeeeeeeeei.....heller ikke NAF finner alle skjulte feil og mangler alltid, men det er erfarne mekanikere, med etablerte prosedyrer, det gir deg VELDIG mye mer trygghet enn alternativene her! Og en ting: NAF-test er noe som skal - skal -skal gjennomføres FØR du undertegner kjøpekontrakten! Er det for mye dilldall, går du bare videre og finner en bedre bil, og er det relativt greit, er det uansett så mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler, evetnuelt et prisavslag, FØR kjøpekontrakten er undertegnet! Og setter selger seg på bakbeina når du nevner ordet "NAF-test", vel, det er også en deal-breker! Endelig er det dette med "tilstandsrapporter" om bilen står hos forhandler: disse er altfor ofte et merra-som-passer-havresekken" opplegg, de sier alt og ingenting...itt som å stole på politikere før valget!

The Bottom Line er at jo, Merc er gilde greier, men det koster LITT mer enn å eie en Volvo om du ikke tar deg en tur utenlands i ny og ne og så videre. Greit å ha i bakhue, selv om den Mercen du har sett på ikke er blant de verste å eie. Lykke til!