Revisjonshistorikk [tilbake]

Problemet her er å bevise en nogenlunde klar og entydig sammenheng. Ta gjerne en telefon eller stikk innom din nærmeste NAF teststasjon, det er en uavhengig instans som eventuelt kan uttale seg. Uttalelsen fra verkstedet som har gjort jobben kan ha et aldri så lite innslag av den kjente merra som passer havresekken. Uavhengig av hva man måtte mene om NAF: det er det eneste nogenlunde uavhengie alternativet, kjekt å være NAF-medlem i en del sammenhenger, ikke minst når man trenger råd og bistand til sånne ting som dette. Medlemskap uten veihjelp (veihjelp har man i sin kaskodekning) koster lite og gir mye. Ellers finner du mer om dette med rettigheter og reklamasjon på forbrukerådets hjemmesider.

Generelt tenker jeg ellers at det først og fremst er i tilknytning til verkstedsjobben en reklamasjon er relevant her. Et alternativ kan være å forsøke å nøste opp hvorvidt problemet med dørlåsen kan være en følgeskade etter bulken - du sikker ikke noe om hvor langt unna bakdøra bulken var, ei heller hva som foråraket bulken...ha det i bakhodet om du snakker med NAF.

Ellers er prisen her hårreisende, her fremstår det som om det er mange gode grunner til å velge et annet merke neste gang! Om du ikke klarer å finne andre løsnigner: sjekk med et uavhengig verksted, gjerne et velrenommert verksted med en verksmester av den eldre garden. Du vet, en av de som lærte håndverket i en tid da man ennå kunne dette med å reparere ting som gikk i støkker. Og når pandemien etterhvert roer seg: det koster lite å ta en telefon til et verksted i Sverige. I det hele tatt: 20.000 spenn for å fikse en dørlås som har fått hikke.....verkstedet som gir dette tilbudet, må jo kreve inngangspenger og ha skremmende timetakster som får andre til å rødme av skam!

Antall visninger