Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann. Disse motorene er ganske like og de er kjent for å være generelt gode. Jeg kan ikke si at den en er bedre enn den andre.

Men selvfølgelig kan noen problemer oppstå. Slik som på alle motorer.

Dysene kan bli slitt. Gjerne på rundt 200.000 kjørte kilometer.

Innsug og defekte pakninger i forbindelse med disse forekommer, noe som fort koster minst 25.000 kroner på merkeverksted.

Defekte glødeplugger er egentlig en bagatell, men på disse motorene har de en tendens til å knekke ved demontering. Da er det ingen bagatell lengre …

Selvfølgelig kan turboen også ta kvelden. Så det er absolutt ting som kan skje og som bør sjekkes.

Men om bilen har dobbeltclutch-girkasse ville jeg vært mer bekymret for denne enn for selve motoren. Motorene går langt om de får riktig stell og oppfølging underveis. Komplett servicehistorikk er kjempeviktig her.

Antall visninger