Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg ville lagt til grunn at hva som er lov og ikke lov vil komme opp som undertekst på et eller flere skilter når endringene trer i kraft. Ellers tenker jeg at kollektivfeltet er og blir et gode, betalt av felleskapet, nettopp for å sørge for å ivareta de behovene kollektivtransport og taxi måtte ha for å komme nogenlunde problemfritt frem - hele døgnet. Som f.d yrkessjåffør noen år i ungdommen, rett nok ikke persontransport, er min subjektive oppfatning at vi andre - som jo strengt tatt bare driver "privattransport", ikke har noe som helst i kollektivfeltet å gjøre - passasjerer eller ikke passasjerer. At elbil-fansen synes det er "greit" i pressområder som Oslo, kan man forsåvidt forstå, men jeg tenker at det går over grensen til det unødvendigie å kjøre i kollektivfeltet bare fordi man "kan". Sagt på en annen måte: dersom mange nok gjør det, vil et totalforbud komme rimelig kjapt.

Sagt på en annen måte: også jeg fikk med meg et par artikler over den siste innstrammingen, og begreunnelsen burde få et par bjeller til å ringe hos såvel elbilforeningen som elbileiere flest. noe kynisk sagt: man skal kjenne sin besøkelsestid. I min verden - der jeg også har kjørt i virkelig store byer med et helt annet trafikkmønster enn her hjemme, herunder et ekstremt velfungerende kollektivtilbud, klarer jeg rett og slett ikke å se en eneste god grunn til at verken elbiler eller noen som helst andre som kun driver privattransport, skal gis en særlig rett til å bruke kollektivfeltene.

The Bottom Line er at man nok bør være mer opptatt av å holde seg i den delen av veien som er påtenkt privatbilister, fremfor å fokusere på når man "kan" kjøre i kollektivfeltet, først og fremst for kollektivtransportens skyld, men også for egen del: ingen ønsker vel egentlig å hindre kollektivtrafikken eller bli iuglesett av sine medtrafikkanter?

Jeg ville lagt til grunn at hva som er lov og ikke lov vil komme opp som undertekst på et eller flere skilter når endringene trer i kraft. Ellers tenker jeg at kollektivfeltet er og blir et gode, betalt av felleskapet, nettopp for å sørge for å ivareta de behovene kollektivtransport og taxi måtte ha for å komme nogenlunde problemfritt frem - hele døgnet. Som f.d yrkessjåffør noen år i ungdommen, rett nok ikke persontransport, er min subjektive oppfatning at vi andre - som jo strengt tatt bare driver "privattransport", ikke har noe som helst i kollektivfeltet å gjøre - passasjerer eller ikke passasjerer. At elbil-fansen synes det er "greit" i pressområder som Oslo, kan man forsåvidt forstå, men jeg tenker at det går over grensen til det unødvendigie å kjøre i kollektivfeltet bare fordi man "kan". Sagt på en annen måte: dersom mange nok gjør det, vil et totalforbud komme rimelig kjapt.

Sagt på en annen måte: Ja, også jeg fikk med meg et par artikler over den siste innstrammingen, og begreunnelsen burde få et par bjeller til å ringe hos såvel elbilforeningen som elbileiere flest. noe kynisk sagt: man skal kjenne sin besøkelsestid. I min verden - der jeg også har kjørt i virkelig store byer med et helt annet trafikkmønster enn her hjemme, herunder et ekstremt velfungerende kollektivtilbud, klarer jeg rett og slett ikke å se en eneste god grunn til at verken elbiler eller noen som helst andre som kun driver privattransport, skal gis en særlig rett til å bruke kollektivfeltene.

The Bottom Line er at man nok bør være mer opptatt av å holde seg i den delen av veien som er påtenkt privatbilister, fremfor å fokusere på når man "kan" kjøre i kollektivfeltet, først og fremst for kollektivtransportens skyld, men også for egen del: ingen ønsker vel egentlig å hindre kollektivtrafikken eller bli iuglesett av sine medtrafikkanter? medtrafikkanter?

Antall visninger